fredag den 6. august 2010

Forandring fryder Part 1 - Køkken


Som tidligere skrevet her på bloggen, så er jeg gået lidt i redebygger-mode.
Lillebror kommer om 2 måneder, og når der først er baby i huset, så er der nok ikke så meget tid til både webshop, symaskine og indretning.
Derfor er den sidste måneds tid gået med at forny lidt hist og pist. Det startede ud med små forandringer, men greb med tiden om sig.
Først fandt jeg (til min store jubel!!) ud af, at væggene her i vores lejede hus egnede sig fint til tapetsering.
Jeg lavede en tapetprøve - klistrede simpelthen en meter tapet op på en væg og lod den hænge nogle dage, hvorefter testen skulle stå........ og vupti ! Så let som ingenting kunne jeg fjerne tapetet igen uden man overhovedet kunne se det havde været der.
Det åbnede jo en verden af muligheder, og jeg lagde hurtigt skumle tapetplaner for hele huset.
I denne uge har vi så haft besøg af mine forældre, og så skal jeg da lige love for, der for alvor kom gang i projekt make-over. Min stedfar er en vaske ægte gør-det-selv mand, og inden jeg fik set mig om havde han (med lidt hjælp fra mig) tapetseret både stue, køkken, soveværelse og drengenes nyindrettede værelse (lillebror overtager nemlig deres gamle værelse).
Derudover kom min mor med den geniale idé at bytte om på stue og spisestue. En idé jeg var hurtig til at se muligheder i. Det tog os en halv dag, og så havde vi fået helt nye stuer. Ih, hvor er jeg bare glad for resultatet!!

I skal selvfølgelig se det hele - jeg vil da gerne vise hvor flittige vi har været :-)
Som en start får I her resultatet af en omgang retro tapet i køkkenet.

Her først et lille før-billede:


Og så efter tapetsering:

På falderebet får I lige et billede af vores gæsteværelse, som idag er fint redt op til Bos's søster, svoger og deres to dejlige børn, som netop har afløst mine forældre hernede i det tyske. Hvor skal vi bare hygge den næste lille uges tid!

12 kommentarer:

  1. Neeej hvor er det bare blevet super fint...eeeelsker de lækre Panton lamper og især i gul!! Og det matcher jo perfekt med det nye tapet og den hyggelige slagbænk. Jeg er også selv gravid, har dog lige 1 mdr. mere at løbe på end dig, men jeg er også gået 100% i redebygger mode...og spørg mig ikke hvorfor, men mange af mine planer handler om...JUL! Der kan man tale om at være i god tid, ha ha.
    Tak for en altid dejlig blog og de fine billeder du har lagt ind...god inspiration:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. For en fantastisk koselig tapet!! Kjøkkenet ble kjempekoselig!

    SvarSlet
  3. Lovely!!! Herlig tapet!! Lykke til med lillebror:-)

    SvarSlet
  4. Vidunderlig forvandling. Lampen, bare den hvid udgave, hænger over vores spisebord. Den måtte gerne være rød.
    Sov godt :O) Dorte

    SvarSlet
  5. Hej Ulla

    Hvor er det bare skønt det rum:)elsker også Panton lamper og sikke en farve...
    Ja der bliver ikke så meget tid i starten til noget i starten så det er med at nyde det.

    Jeg ville lige høre dig om du laver flere vinterhuer da jeg gerne vil købe en til lille manden.
    Det må bare være din, hvis du selvfølgelig laver flere.
    Mange hilsner Vicki

    SvarSlet
  6. Tak for jeres søde kommentarer.

    Ja, Panton lampen fik vi i bryllupsgave for over et år siden, så det er dejligt endelig at kunne nyde den. Jeg er selv HELT pjattet med den farve!!

    Vicky, jeg laver nye vinterhuer i løbet af august, så de skal nok komme på shoppen inden kulden sætter ind, og de små ører skal holdes varme :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  7. Det er blevet rigtig godt med tapetet!

    Det er sjovt som nye øjne på ens indretning kan gøre underværker. Nu har I jo nærmest fået nyt hjem ;-)

    SvarSlet
  8. Det er fantastisk hvad en tapetseret væg kan gøre af forskel! :D Hvor er det blevet lækkert! Og fik da til slut helt hjertebanken af de lilla dynebetræk! Ville elske at have sådan et på min seng! :D
    MVH. Julia

    SvarSlet
  9. Hej Ulla :)

    Hvor ser det bare flot ud alt sammen - og hoooold nu op, hvor har I været aktive :o) Er også helt vild med tapet....men er pt i forhandlinger med husbonden om tapet på børneværelserne...det er da en start :o)
    Pas på dig selv og familien.

    Kh Dorte

    SvarSlet
  10. I had to translate this! I can't stand not being able to read your posts! The dining room looks scrumptious! I love it!

    SvarSlet
  11. hej Ulla. Jeg følger ofte med herinde og er meget spændt på din kommende fødsel - det bliver spændende at se, hvornår Jeres lillebror har lyst til at komme ud til jer. Jeg vil gerne spørge dig om noget - hvor køber du tapet henne? Vi skal have sat tapet op på vores kommende (har termin 25. november) datters ene væg i hendes lille krog.. Håber du kan hjælpe mig, da det eneste jeg kan finde er små prøver på tapet. Jeg vil gerne have noget retro, men skal kun bruge til ca 6 m2 væg, så en hel rulle er også for meget. Håber du kan/vil hjælpe. God fornøjelse med familieforøjelsen :)
    Mange hilsner fra Kamilla

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.