lørdag den 14. august 2010

10 ting om mig.


Jeg er blevet tagget i denne hyggelige blog-leg af Vicky og Anne, som begge har skønne blogs, der absolut er et besøg værd!

Here goes - 10 ting I nok ikke vidste om mig:

Jeg kan samtlige replikker fra FRIENDS.

Jeg har et ømt punkt for alle organisationer, der støtter børn, dyr, menneskerettigheder, naturen, fattigdom, sygdom mm., og jeg støtter fast hver måned 9 af slagsen.

Jeg er en sucker for 80'er popmusik.

Jeg er uddannet i en fotoforretning, er gammel ungdomsskole fotolærer og drømte engang om at blive fotograf. Indrettede som teenager mørkekammer i mine forældres bryggers.

Jeg er mad-snob til det yderste. Elsker gode økologiske råvarer, finere madkunst og laver selv alt fra bunden. Har et meget anstrengt forhold til kræsenhed.

Jeg er stædig, temperamentsfuld, bedrevidende og alt for stolt. Hver dag arbejder jeg på at blive bedre til at modtage kritik og indrømme fejl (av, det gjorde næsten ondt at skrive ordene "fejl" og "jeg" i samme sætning :-))

Jeg har en syg og meget plat form for humor. Casper og Mandrilaftalen, Ace Ventura og Curb your Enthusiasm - LOVE IT!

Jeg er vokset op med en autistisk storebror, hvilket på mange måder har været med til at forme den person jeg er idag.

Jeg har aldrig været i Norge.

Jeg er blond leverpostej fra naturens side, men har været brunette siden 2000.




Jeg har slet ikke styr på hvor langt rundt i blogland denne leg er nået, så jeg lader depechen strande her.

12 kommentarer:

  1. Nøj, vi kunne få en fed aften sammen - vi har samme humor kan jeg læse mig frem til....og så elsker jeg god mad andre har lavet ;-)

    kram fra en anden blond leverpostej, der netop er på vej tilbage som blond efter 2 år som brunette :-)

    PS. Du har da lige godt den smukkeste, gravide mave....bare det var mig, suk.

    SvarSlet
  2. Hi hi, ja det kunne bestemt blive en hyggelig aften, Trine! Det er jeg ikke i tvivl om :-)
    Det er utroligt som humor kan binde folk sammen.

    Tak for mave kompliment. Den er ved at være lidt tung at bære rundt på, synes jeg, men prøver at nyde den så godt jeg kan.

    Jeg har ikke farvet håret her i graviditeten, og ligner pt. noget der er løgn med en 15 centimeters leverpostejsbund. Overvejer netop også selv, om det er på tide at vende tilbage til det blonde, når graviditet og amning er overstået.

    Kram Ulla.

    SvarSlet
  3. Hej Ulla

    Det var sjovt at læse lidt mere om dig og tror også vi alle kunne have en hyggelig/sjov aften med 80 popmusik og god humor:)

    Ja din mave er bare rigtig fin:)
    Kan godt huske "den" tunge mave og hvor meget liv der var i:)

    Tak fordi du ville lege med.

    Mange hilsner Vicki

    SvarSlet
  4. Venner...tjek
    Plat humor...tjek - herhjemme elsker vi også Dum, dummere og jeg er også vild emd Ace Ventura..min veninde og jeg er især vilde med "When nature calls" og siger tit.. "Liiiike a glove" og andre skøre ting fra den film som lige passer ind i sammenhængen.
    Du lyder ganske fornøjelig, Ulla : )

    SvarSlet
  5. Hold fast, du er en herlig kvinde :-)
    Med den smukkeste mave !

    SvarSlet
  6. Sej personlighed! Og en bestemt dame - wonderful!!! :)

    SvarSlet
  7. Så morsomt å få bli bedre kjent med deg! :) Det er en fryd å lese det du skriver, for det er så "levende"! Akkurat slik jeg tror du også er! :)

    Ønsker deg en strålende helg, og kos deg med den flotte magen og de herlige guttene dine!

    SvarSlet
  8. Hehe, jeg havde godt spottet din platte humor! Og derfor elsker jeg (også) din blog så meget! Det lyser nemlig godt igennem:)

    Og så ved jeg jo fra sidst vi legede denne leg i anden indpakning, at du også er vild Bon Jovi! Kan jeg altså ikke forstå du ikke nævner her;)))

    Ha en skøn weekend!

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  9. Tak fordi du gad lege med..;)
    Sikke en fantastisk smuk mave!! Og skønt at læse lidt mere om dig..;)
    Kan være helt med på 80'er musik - looove it..:)
    Knus Endnu en leverfarvet tøs som veksler mellem blond og brun;)

    SvarSlet
  10. Vicky, 80'er musik holder bare hele vejen!! Tak for udfordringen :-)

    Rikke, Åh - lige ned at min allé med Like a glooove og andre gode fra den film. Elsker scenen med shikaka i teltet med høvdingen - ja, jeg kunne blive ved :-)

    Miri, 1000 tak skal du ha'!

    Gowry, ja, det kan jeg nok ikke løbe fra - det med at være en bestemt dame, men heldigvis har moderrollen med tiden gjort mig lidt blødere :-)

    Guro, mange tak og også en dejlig weekend til dig :-)

    Lis, ja plat humor forskanser sig ikke så let :-)
    Åh, Jon Bon Jovi.....bare rolig, jeg elsker ham stadig selvom han ikke blev nævnt her. Han er på top 2 - måske kun lige overgået af A-ha.
    Nu når du sådan manglede ham på listen, så vil jeg gerne slynge en sidste lille bid af mig selv afsted som kompensation:
    Jeg kan bøvse højere end de fleste mænd jeg kender. Sådan!
    Også dejlig weekend til dig!

    Anne, super dejligt med så mange 80'er musik elskere :-) tak fordi du taggede mig!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  11. Suk, Morten Harket og Jon Bon Jovi...:-)

    SvarSlet
  12. Hej! Vilken fin blogg du har! Just nu har jag en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.