søndag den 25. juli 2010

Lidt flere godter til lillebror

Dog ikke fra min egen hånd, men lidt skønne kvalitets sager fra rundt omkring på nettet og fra lidt shopping i København, da vi var hjemme i Danmark på sommerferie.
Strikkede blebukser i bomuld, små futter og strikket uld babysovepose a'la' Lisbeth er altsammen købt på Etsy. Jeg synes det var det smarteste jeg havde set, da jeg så den strikkede sovepose rundt om lille Martha i Lisbeths indlæg, der hedder "Nærhed og slynger" fra 28. januar 2010 og tænkte, at sådan en måtte jeg også eje til vores lille efterårs/vinter lillebror. Jeg fandt denne skønne sag i uld på Etsy. 
Etsy bugner af skønne strikkede babysager, men desværre er langt størstedelen strikket i akryl, hvilket jeg bare slet ikke bryder mig om, så uld- og bomuldslækkerierne skal man lede lidt længere efter derinde.

Et andet Etsy køb er det hæklede granny-babytæppe. Jamen, er det ikke fantastisk! Ikke nok med at farvesammensætningen er lige efter mit hoved, så er det også strikket i det blødeste økologiske uldgarn - hvem sagde luksustæppe! 
Det er købt hos hende her på Etsy, og hendes shop derinde er bestemt et besøg værd! Hun kommer i øvrigt oprindeligt fra Bulgarien og er bosat i København, og så laver hun sine ting med sjæl og god karma - det er helt tydeligt. Hun bruger garn herfra og håndfarver det selv med økologisk garnfarve. Jeg er SÅ glad for det tæppe!

Norlie sæt og små fine veste fra Shirley Bredal er købt på udsalg hos Ankerliving. Min favorit webshop, når der skal købes smykker til mig selv eller til venindernes fødselsdagsgaver, accessories, smukt keramik, fint interiør og tøj til drengene. Sally der har shoppen er super sød og har rigtig god og personlig service, hvilket jeg altid vægter meget højt, og som får mig til at holde fast i en butik og komme igen og igen. Desuden kræser hun optimalt for de pakker hun sender ud. De er altid pakket smukt ind i silkepapir, små æsker og flotte bånd. En ren æstetisk nydelse at modtage og pakke ud.

De to skønne retro sparkedragter med hjerter er fra det svenske mærke Kram og er købt lige her

Jeg var så heldig tilfældigt at falde over Milibes lagersalg på Gl. Kongevej og fik med mig hjem 5 par leggins i dejlige farver til en meget billig penge.

Det strikkede sæt i blødt gråbrunt bomuld fra mit yndlings strikmærke Mormor.nu har jeg købt i ventetøjsbutikken Enula 9 på Østerbro i København. Hvis I ikke allerede kender den butik, så er det med at komme et smut derind! 
Indehaveren Lotte er gift med én af Bo's venner og hun er simpelthen verdens sødeste og mest hjertelige menneske. Butikken er smuk og indbydende at træde ind i, og så har Lotte de lækreste varer. Både decideret ventetøj men også "almindeligt" tøj fra velkendte  mærker, der bare gør sig godt på en gravid krop, og som man jo så også vil kunne bruge, når man har født. Derudover har hun et flot udvalg af lækre bøger og fine smykker fra bl.a. Louise Krag. Hun har en super sans for mode, er knalddygtig til at finde de gode varer og så yder hun personlig og venlig service. Har man først sat sine ben derinde, så kommer man igen!
Jeg var en tur forbi på Bo's og min årlige sommer-shoppetur i København og fik mig en god stor godtepose af lækkerier med hjem. Hovedsageligt til min egen voksende krop men også det lille striksæt fra hendes lille babyhjørne i butikken med få men nøje udvalgte sager til baby - både tøj, øko sutter og lækker økologisk babypleje.

7 kommentarer:

  1. hallo, leste nettopp bloggen din. Jeg strikker masse til barn,bruker bare ull og bomull. Tar gjerne imot bestilling fra deg. Du finner noe av det jeg har sydd strikket på Strikkemakeriet.no på Epla.no

    SvarSlet
  2. Sikke lækkerier !!!
    Han blir da en meget velklædt baby :-)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla. Skønne ting du har fået købt. Hvor er det dejligt for en strikker, at der er nogle, der værdsætter håndværket og den gode kvalitet. Blev straks inspireret til at lave en lillebror model, men må lige have gjort nogle småting færdige først. Glæder mig til at vise den frem.
    :O) Dorte

    SvarSlet
  4. Det var dog nogle fuldstændig uimodståelige sager du har fundet! Hvornår kommer den lille lækre lillebror mon??

    Og tak for deltagelsen i min give away :-)

    SvarSlet
  5. Sikke nogle flotte ting du der har fundet! Tak for dine links. Kendte ikke Kram i forvejen, men endte da også med at bestille noget derfra til min lille Oscar :o)Må kigge lidt nærmere på de andre ting.
    Er I begyndt at tænke på navne til lillebror? :o)
    Kærligst
    Berit

    SvarSlet
  6. Tak for jeres kommentarer!

    Jeg vil straks tjekke Strikkemageriet ud. det lyder godt at du strikker på bestilling, for kan godt bruge lidt mere lækkert strik til lillebror :-)

    Miri, ja han bliver en lille luksus gut, gør han!

    Dorte, dejligt at du bliver inspireret. Er vild med dine ting i forvejen, så laver du en lillebror model, så tror jeg vist alle mine drenge kommer i dine kreationer :-)

    Søhesten, han er sat til at komme 9. oktober, så der er lidt tid endnu. Selv tak da - jeg er simpelthen VILD med de hæklede knopper!

    Berit, ja hvis man har et bankende retrohjerte, så kan man ikke se det tøj fra Kram uden at købe det :-) Vi er meget i tvivl mht. navne. Problematikken ligger i at det både skal kunne udtales på tysk og dansk uden det ændrer lyd. F.eks. er vi helt skudt i navnet Alfred, men det kan tyskerne jo slet ikke udtale som vi gør med fladt A og blødt D, så det vil klinge helt anderledes, når de siger det - øv :-(
    Måske ender vi med at være ligeglade med det, og så kalde ham det alligevel, for vi har haft det navn i tankerne siden før jeg blev gravid.
    Derudover har vi lidt andre navne som vi går og smager på, så det bliver spændende hvad det ender med.
    Tror jeg laver et indlæg snart, hvor jeg spørger blogland om lidt inspiration :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  7. jeg er oz forelsket i dit tæppe ;0)))) waaauuu det for lækkert især farverne....jeg tog mig selv i at sidde og smaske...som om det var nogte lækkert mad....men lækre krea ting får jeg også mundvand af!!!!

    dejlig blog du har, her vil jeg helt sikkert kigge ind af og til ;0)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.