søndag den 18. juli 2010

Hvad gravide kvinder vil ha'

I sidste uge havde vi besøg hernede af min dejlige veninde Malene, som også har mavse på. Ih, hvor er det bare for fedt at være gravid samtidig med en hjerteveninde! Det er hendes første barn og hun er 8 uger længere henne end mig, og vi har ALT at snakke om. Plus at vi faktisk har ALT at snakke om! Min mand er i hvert fald evigt imponeret af, at vi aldrig løber tør for samtaleemner og rent faktisk kan snakke i munden på hinanden og stadig høre hvad hinanden siger.

Vi har kendt hinanden siden gymnasietiden (jeg undlader lige at regne ud hvor mange år det så er :-)), hvor man vist roligt kan sige, at det var den helt store venindeforelskelse fra første biologitime. 
Vi har en masse tilfælles hvoraf plat humor, sarkasme og en vild passion for mad vist er de tre mest overdøvende. Derfor står den altid på lækker mad, når hun er på besøg, og denne gang var det bestemt ikke anderledes med bl.a. hjemmelavet og hurtigt improviseret gammeldags æblekage samt antipasti - altså ikke serveret samtidig :)
Hun var her i 4 dage og det var simpelthen så dejligt. Jeg kunne nemt have beholdt hende her måneden ud!

10 kommentarer:

  1. ØØØJ den æblekage kunne jeg lige guffe NU! mums.

    SvarSlet
  2. Ja, den var dælme også god! Havde lidt flødeskumskvalme da jeg var færdig med den - men på den gode måde :-)

    SvarSlet
  3. Mums- det ser lækkert ud. nam nam nam. Jeres maver ser sååååå fine ud- det får næsten mine æggestokke til at skrige til himlen: Vi vil prøve og opleve det igen:) LIGE NU!!! :)

    SvarSlet
  4. MUMS en lækker kage, det må jeg snart lave!
    Fine mavser. Altså hvor langt er det lige du er henne?

    SvarSlet
  5. Det må være en stor stor glæde :-)

    SvarSlet
  6. Uhmmm... Der satte du lige en anden gravid kvindes hjerte i brand efter æblekage! Uhm..

    Det ér altså fantastisk at have én man har meget kær at "følges med" gennem graviditeten. Denne gang har jeg både min søde svigerinde og en meget kær veninde som jeg er henholdsvis 2 og 3 måneder længere henne end. Men det ér da skønt at kunne forberede og gå baby-kuller med med dem :-)

    Kh Louise

    SvarSlet
  7. Så koslig med en slik venninne, og det må være spesiellt hyggelig å gå gravid samtidig, det å kunne dele det som skjer med deg og samtidig ha gjensidig forståelse for hverandre.


    Lykke til med graviditeten!

    Ønsker deg en fin dag!

    Mvh Mimmi-Leone

    SvarSlet
  8. Vilken fin och inspirerande blogg du har! Jag är oxå gravid med nr tre :).
    Kommer säkerligen tillbaka och kikar fler gånger.

    SvarSlet
  9. Ej hvor nogle skønne billeder Ulla
    Og hvor er det bare skønt for jer at I begge er gravide på samme tidspunkt.
    Det er bare så dejligt at have en anden at snakke med når man har mave på:)
    Håber også min veninde og mig rammer "mavetidspunkt" engang.

    Det ser bare super lækkert ud den æblekage:)

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  10. Ja det er præcist hvad gravide vil have, lækkert og nogle at dele med:-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.