tirsdag den 29. juni 2010

Ikea skab i nye klæder

For over 1 år siden rykkede vi rundt herhjemme. Drengene fik fælles soveværelse (efter Rasmus' store ønske), og vi rykkede ind i det værelse der før var Rasmus'. Det store Ikea skab med børne retrotapet fik lov at blive stående, og jeg byttede bare om på indholdet. Jeg orkede ikke at flytte store klædeskabe fra det ene rum til det andet. Næste projekt var så bare lige at omtapetsere skabet, så det passede lige til mig (nå ja, og Bo selvfølgelig :-))


Tænk at der skulle gå så lang tid, før jeg fik taget mig sammen til at klare den lille bitte opgave. Tja, sådan er det vist generelt herhjemme - huset bærer i den grad præg af alle mine halvt fuldendte krea/indretnings projekter.
Nå, men det tog jo ikke mere end et par timer - så fik skabet en makeover og kom til at se noget så fint ud. Jeg er helt vild med det!!



Nu mangler soveværelset bare lige at få selskab af min elskede Farmors gamle sekretær/chatol, som hun i sin tid gav mig med, da jeg flyttede hjemmefra og hun samtidig flyttede til noget mindre. Det har nu fulgt mig i 13 år, og jeg vil aldrig skille mig af med det. Det er i mahogni og jeg har aldrig nænnet at male det. Nu har det dog stået i vores gæsteværelse i al den tid vi har boet i Tyskland, så nu må det være på tide at jeg igen skal fylde det med mine underbenklæder. Jeg har fattet mod til mig og har indkøbt en lækker solgul maling, som det skal males i. Det kommer jo til at stå så fint til skabet.

Måske kan jeg heller ikke trække den længere med at få hængt de to sorte Bestlite sengelamper op, som vi fik i bryllupsgave for et år siden ;o) Det må vist blive de næste projekter jeg skal i gang med, så vores soveværelse kan blive helt færdigt.

19 kommentarer:

  1. Ej, hvor er det bare blevet flot:) Sådan et skab gad jeg godt ha'! Det er simpelthen bare så smukt.

    SvarSlet
  2. Dette blei veldig fint - rett og slett til å bli litt glad av!

    SvarSlet
  3. Næh hvor sjovt, sådan 3 skabe har jeg også...med tapet på:-)

    SvarSlet
  4. Wauw hvor er det flot:) er helt vild med det tapet.. Så flotte skabe I har fået jer:)

    SvarSlet
  5. Bliver man mon nogensinde helt færdig med at indrette sit hjem? ;-) Kender i hvertfald selv til, at der altid liiige er noget der mangler.. Eller kan laves om... ;-)
    Skabet er blevet super super flot, og lyder op på en helt særlig måde!
    Kh Louise

    SvarSlet
  6. ÅÅÅ-så utrolig fint det ble!

    SvarSlet
  7. Sikke et lækkert skab, Ulla.. Dejligt unikt..
    Utroligt mange lækre tapeter du har.. Jeg er helt tosset med især de to til højre;) Jeg må vist ha' gang i lidt flere tapeter herhjemme:)
    Nyd aftenen..
    KH Anne

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare blevet superflot... Og jeg glæder mig til at se dit gule skab. Jeg skal nemlig også i gang med at male et skab.... gult. Men mangler stadig at købe malingen... må se om det blir snart nu. Der er åbenbart ikke noget der sker af sig her heller.... :-)

    SvarSlet
  9. Wauw hvor er det bare blevet fint altså.. er sikker på den gule chatol vil matche flot ind der ved siden af..

    SvarSlet
  10. Superfint skab. Jeg har en komode i samme serie, jeg tror den skal have en omgang tapet en dag ved lejlighed. Tak for inspiration.

    SvarSlet
  11. SÅ fint Så fint. Har selv overvejet at lave to-do lister over alle de der småting, som jeg bare ikke liiige har fået lavet færdig. Ting, der ofte, kun tager en time eller to at gøre færdig. Hvorfor er det mon, at det kan være så svært at ta' sig selv i nakken...?
    I hvert fald.
    Smukt skab! Glæder mig til at se den solgule også.
    Frk. Hverdag

    SvarSlet
  12. Fantastisk fint!
    Du har en helt utrolig evne til å sette sammen farger og mønstre i de lekreste kombinasjoner!

    Gleder meg til å se det "nye", gule møbelet...det kan være litt skremmende å male noe som har så stor personlig betydning, men det mister helt sikkert ikke sin affeksjonsverdi likevel! Kanskje blir det bare enda mer verdsatt? :)

    Ønsker deg en deilig dag!

    SvarSlet
  13. Det ble da UTROLIG STILIG!!!! Fikk veldig lyst til å tapetesere.. ja, egentlig hva som helst når jeg så dette:)

    SvarSlet
  14. WOW! Sådan et må gerne komme hjem til mig!!! Hvordan får du det glat?

    SvarSlet
  15. Hej.Va snyggt det blev! Jag har kikat på dina vintage tyger i din webshop och är intresserad av en del.Men jag vet inte om du har några kvar av de jag vill ha.jag chansar och ställer frågan. Jag är intresserad av stof nr:167,129,132,124,120,104,070.Jag behöver inte så stora bitar om du har något alternativ.Imorgon reser jag bort några dagar men mailar dig när jag kommer hem. Hälsningar Linda. linda.e.svensson@hotmail.com

    SvarSlet
  16. Tak for jeres søde kommentarer.

    Line, jamen de skabe er også bare for skønne med tapet på :-)

    Louise, nej det gør man nok ikke...og heldigvis for det, for hvad skulle man dog lave, hvis man var helt færdig med at indrette? ;o)

    Anne, ja jeg elsker tapeter og har samlet igennem mange år nu, så det er dejligt at få brugt nogle af dem, så jeg også kan nyde at kigge på dem hver dag :-)

    Henny, åh jamen gul er bare for lækkert - det er da i sandhed en farve man bliver glad i låget af! Pøj pøj med dit gule maleprojekt :-)

    Michelle, ja kommoden i samme serie ville også være super flot med tapet på, så det er da bare med at komme i gang :-)

    Frk. Hverdag, ja hvorfor kan man dog ikke bare lige tage sig sammen? Da vi kom hjem fra sommerferie gik jeg lidt i selvsving med projekter jeg synes jeg skulle lave i hjemmet, og det kom der netop en liste ud af. Den er jeg nu igang med at gøre kortere :-)

    G u r o, ih, tusind tak for de søde ord! Ja, det er lidt skræmmende at male det arvemøbel, men jeg er også helt sikker på jeg bliver glad for det.

    Onkel Anne, jeg bruger en tapetbørste/kost som denne:
    http://eshop.silvan.dk/vare_Spekter-Tapetboerste-3-rk._35857
    Jeg påfører tapetet oppefra og ned og glatter så ud med børsten - også oppefra og ned. Det er slet ikke så svært at få glat.

    SvarSlet
  17. Wow, hvor bled det bare flot! Er vilde med alle de forskellige tapeter du har brugt, det blev bare så lækkert:)

    SvarSlet
  18. Det ser bare så fint ud! :)

    SvarSlet
  19. Hvor er det blevet superflot - synes at det er en lækker sammensætning du har lavet.
    Fortsat god arbejdslyst med at gøre "To-do-listen" kortere...

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.