fredag den 18. juni 2010

Forårets loppefund

Her er lidt af mine seneste loppefund.  

Vintage sengetøj, retrolækker porcelænskande og gule plast æggebægre.

Smukke farvede glas til portvin eller Baileys, lille træskab og en rulle 70'er tapet.

Lille gul læderkuffert, skøn patineret skoletaske i kernelæder og smukke vintage tørklæder.

Teak sofaborde fra 60'erne.

Aller gladest er jeg for Teak sofabordene, som jeg har ønsket mig længe. Lige nu står de i deres rå træ, men de skal have en lys farveklat. Jeg tænker enten helt lys mint eller helt lys blågrå. Vores stue er ikke verdens lyseste rum, så selvom jeg er vild med farven på teak træet, så bliver det altså for mørkt til mit nordiske sind. 

Vores sofa er også ved at have udtjent sin værnepligt, og når vi om et par år skal retur til Danmark, så må den lade livet. Derfor har jeg besluttet, at jeg godt tør forsøge mig med en ombetrækning - bliver projektet ikke vellykket, så skal vi jo ikke se på den så længe :-)
Jeg overvejer om jeg skal gå hele vejen, og lave den til et sandt farve/blomster orgie i patchwork af vintagestoffer eller om jeg skal vælge en mere afdæmpet udgave i form af blå/hvid mælkedrengestrib. Vi har jo puderne med en masse farver på, så måske rækker det hvad farver/mønstre angår. Jeg modtager gerne meninger og gode idéer :-)

21 kommentarer:

  1. Sikke nogle lækre loppefund:)
    Jeg tror nok også, at jeg ville vælge noget stof til sofaen, der er lidt mere ensfarvet og roligt, for der er jo masser af pang på puderne!

    SvarSlet
  2. Jeg synes det kunne være lidt sejt med en mange farvet sofa :O) så kunne puderne være ensfarvet.
    Dejlig ting du har fundet og sikke nogle dejlige feriebilleder :O)

    SvarSlet
  3. Jeg ville lave den gul:o)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla!

    Sikke nogle fine fund:-)
    Vedr. ombetrækning af din sofa, så synes jeg umiddelbart at den ser meget nem ud - jeg har før ombetrukket diverse stole og sofaer - så kast du dig trygt ud i det ;-) (står gerne til rådighed med gode råd)
    Mht. farven så synes jeg du skal lade puderne have knald på, og så betrække sofaen i en ensfarvet.... Hvem ved, det kan være I bliver så glad for den at den alligevel bare MÅ med til Danmark til den tid :-)
    God dag til dig!

    Kærlige hilsner, Louise

    SvarSlet
  5. Så dejligt du er tilbage Ulla:) og sikke nogel fine ting du har fundet... elsker loppefund:)

    Tillykke med den nye lille dreng.

    Tror også vi skal have lidt flere puder efter jeg har set din sofa:)

    God dag

    SvarSlet
  6. Så godt det er at du er tilbake! :)
    Og det ser jammen ut som du har fått ladet batteriene... :) Deilig, velfortjent ferie!

    Gleder meg til å følge med på bloggen din fremover, for du inspirerer!!

    Ha en nydelig dag!

    SvarSlet
  7. Så fine fund.
    Jeg stemmer også for ensfarvet betræk til sofaen og pang på sofapuderne. Glæder mig til at se resultatet!

    SvarSlet
  8. Den kande er bare for skøn !
    Jeg tror jeg ville kaste mig ud i et farveorgie :-)

    SvarSlet
  9. Heisan!
    Ble så glad ovet at det var kommet et nytt innlegg fra deg! Du har en av de mest inspirerende blogger jeg vet, og nå har jeg koset med med flotte bilder fra gode loppefunn.
    Fantastiske retro-dynetrekk! Virkelig hjertebankstoff. Så flotte teak settbord også. Hjemme i barndomshjemmet mitt hadde de mange slike settbord selv om de ikke helt var akkurat i denne tøffe teakstilen. Jeg har arvet tre slike settbord og det er så kjekt og sette de utover når man har mange gjester.
    Takk for fint og frodig innlegg!
    Stor hilsen fra kaspara

    SvarSlet
  10. OMG nogle lækre sager....

    Ensfarvet betræk og pang-puder :-)

    - uh, den kande...den måtte altså godt bo her.

    kram

    SvarSlet
  11. Hvor er det dog dejligt at høre fra dig igen! Du har vel nok fundet nogle fine ting! Og det lyder til at i har haft en helt fantastisk rejse! Velkommen tilbage til blogland ;o)
    Mange hilsener Julia

    SvarSlet
  12. Hej Ulla. Sikke nogle dejlige ting du har fundet. Dejligt at høre at du har det godt igen, sikke nogle skønne feriebilleder. Jeg har fulgt med på din blog længe før jeg selv fik taget mig sammen til at lave én. Følger trofast med fremover, dejligt du er "tilbage". Held og lykke med graviditeten og STORT tillykke.
    KH Mia

    SvarSlet
  13. Yeahhhh, det er fedt at se dig i blogland igen :-)

    Super lækre billeder fra jeres ferie, og uhhh, for fine loppefund du gør dig :-)

    Og og og....

    Glæder mig til at følge med ved dig igen.

    KH Maria

    SvarSlet
  14. HELT KLART I ALVERDENS VIDUNDERLIGE FARVER!!!!!!! (SOFAEN ALTSÅ)

    SvarSlet
  15. Hej Ulla.

    Stort tillykke med graviditeten, og dejligt du er tilbage har fulgt din blog længe, du syr jo de lækreste ting.. og gid man var så heldig med det fund du har gjort dig i retro stof hvem der bare havde et lager som dig :-)

    Kh Janni

    SvarSlet
  16. Hej Ulla!

    Skønne nye loppefund !!

    Oh yeah: Jeg gad godt se din sofa ombetrukket og genoplivet som retrosofa i masser af farver :-D

    Kh. Mette

    SvarSlet
  17. Gå amok i patchworkbetræk til sofaen. Så har du også en undskyldning for at sy nye, ikke så vilde, puder til sofaen..

    Tror jeg skal have flere puder i min sofa.

    Har lige købt mintgrøn maling til en lille kommode, et entrémøbel og et vægskab. Har bestilt tapet på: http://www.wallpaperfromthe70s.com/ der skal på skufferne.

    Velkommen hjem.

    SvarSlet
  18. Hej min ven. Velkommen hjem. Jeg har tit tænkt på dig om alt var vel :) Tak for din ordre på bloomerskids, jeg stiller det sammen med det andet i bloomers til din mor. Vi må snart snakke sammen - jeg har en masse at fortælle :) Knus Nanna.

    SvarSlet
  19. Tillykke med din graviditet - dejligt at høre du er i fin form igen ;o)
    Med alle de skønne loppefund, kunne jeg da godt tænke mig nogle adreser på loppemarkeder (både i DK og Tyskland).. det ser ud til at være det hele værd ;o) KH Stine.

    SvarSlet
  20. vilken fantastiskt fin kanna!

    SvarSlet
  21. mangler du stadig sove trine sengesæt???? sms 60894631

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.