fredag den 18. juni 2010

Batterierne er ladet op

Nøøøøøøøj, hvor var det bare tiltrængt med en ferie!...og hvilken ferie! Det har været så dejligt at være afsted alle fire, og hvor er det dog fantastisk at rejse med sine børn. At opleve verden gennem deres uskyldige og begejstrede sind. Selv den 10 timer lange flyrejse var jo et eventyr i sig selv. Det har været skønt bare at have tid og ikke mindst OVERSKUD til mine unger. Her kommer der lige en gang billedspam fra troperne...













Efter vores tre ugers paradisrejse i Thailand, gik turen videre (efter et kort stop hjemme i Tyskland) til sommerhus ferie i Danmark. Nærmere bestemt Rørvig, hvor Bo har slået sine folder som barn, og hvor jeg nu er kommet hver sommer i de 8 år vi har kendt hinanden. Jeg elsker det sted og børnene lige så. Faktisk glædede de sig så meget til at komme i sommerhus, at de helt fik hjemve den sidste uge i Thailand, men man skal jo heller ikke undervurdere betydningen af det trygge og velkendte for børn.
Det blev til 2 uger, en lille smule dansk sol, en masse danske skyer og regn, danske jordbær, kartofler og ærter, en fødselsdag for en nu 6-årig dreng og en helt masse hyggelige og hjertelige stunder med venner og familie.








Vi kørte hjem i søndags d. 13. juni - vores 1 års bryllupsdag! Bo skulle starte træning om mandagen, så der var ikke noget at gøre. Vores allerførste bryllupsdag blev altså fejret på de tyske motorveje. En af vores gode venner, havde lavet en kuffert med postkort i, som alle gæsterne for et år siden skulle skrive hilsner på. Kufferten havde vi taget med i bilen, og jeg sad og læste hylende morsomme fuldemands hilsner op for Bo imens ungerne hyggede med bøger og DVD'er på bagsædet. Da vi kom hjem kl. 21 puttede vi drengene og havde så en lille hyggestund med toppen af vores bryllupskage, som min mor pænt har haft i sin fryser hele året, og gav os med på vejen hjem.
Den smagte bedre for et år siden, men minderne er mindst ligeså gode, som dagen for et år siden var!



21 kommentarer:

  1. Hold da op hvor ser det bare lækkert ud der i Thailand!
    Og sikke nogle gode billeder, du stråler - håber din krop har taget godt imod al den gode energi :o)

    SvarSlet
  2. Nej hvor lyder det bare som en skøn ferie... og jeg elsker også Thailand:)
    Så dejligt at være fornyet med energi og overskud, man burde gøre det noget oftere selvom det er svært. Super skønne billeder....

    Hilsner fra Vicki

    SvarSlet
  3. Velkommen tilbage :-)
    Sikke skønne billeder!

    SvarSlet
  4. Hej Ulla!

    Velkommen "hjem" :-)

    Det ser ud til at turen til paradis har været lige det der skulle til for at fylde på igen ovenpå den barske tid forinden. Jeg håber din krop og du klarer resten af graviditeten strålende.

    Tak for dejlige billeder en kedelig gråvejrsfredag og tillykke med 6 åringen.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  5. Hej Ulla,

    Velkommen hjem. Hvor skønt at se og høre, I har haft nogle herlige uger sammen. I stråler jo allesammen om kap på de billeder!

    Sikke jeg kom i godt humør af at se dem, og sikke jeg fik lyst til en lille ferie med familien nu!

    Velkommen tilbage på bloggen også. Du er nu savnet herinde i Bloglandia ;)

    KH Helle

    SvarSlet
  6. Det lyder som en super ferie! Lækre billeder :-) - og tillykke med graviditeten!

    SvarSlet
  7. Hold da op nogle skønne billeder, det ser virkelig ud til at have været en fantastisk ferie. Og sikke et par søde unger du har ;)

    SvarSlet
  8. Tak, skal I have allesammen. Det er dejligt at være tilbage hos jer i blogland ;o)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  9. Øj øj øj .. Tillykke med de 6 år. Tillykke med 1 års bryllupsdag. Tillykke med den lækre lækre ferie.

    Fantastiske billeder :).

    Og så har du simpelthen gået rundt en spyklat fra mig i 14 dage uden jeg har vidst det. Pokkers! Jeg bor jo i Nykøbing Sj.

    Nå, men uanset hvad så et stort velkommen hjem :).

    Hvordan går det med maven og dit velvære?

    Kh,
    Synne

    SvarSlet
  10. Sikke fantastiske billeder :-)

    I er skønne at skue hele banden...

    Dejligt at 'se' dig igen, søde Ulla.

    kram,
    Trine

    SvarSlet
  11. Synne, nej da hvor sjovt! Og lidt ærgeligt....her går jeg og sukker over, at jeg aldrig kan være med til alle de krea blog komsammen'er der bliver stablet på benene, og så havde jeg muligheden lige for næsen af mig. Det kunne da have været hyggeligt med en lille kop et eller andet.
    Jeg tager gerne imod en invitation, næste gang vi er i Rørvig ;o)
    Det går rigtig godt med maven. Kvalmen er stort set væk og vi har nu fået sat køn på vidunderet. Vi skal simpelthen have os endnu en lille dreng :-)
    Håber alt er vel hos dig og dine.
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  12. Tak for de søde ord, Trine :-)

    SvarSlet
  13. Åh jamen næste gang I er på disse kanter, så må du lige skrive.
    Så må vi gå på Madkunsten på gågaden i Nykøbing. MUMS en frokost man kan få der :).

    Hvor er det dejligt at høre at det går bedre med kvalmen. Og tillykke med at vide kønnet. En lille dreng <3. Jeg glæder mig til at se billeder af ham engang.

    Kh,
    Synne

    SvarSlet
  14. Sikke nogle skønne feriebilleder, hvor ser det ud til det har gjort godt med sådan en ferie ;)

    Dejligt at høre det går bedre, og kvalmen ikke er så påtrængende længere. Tillykke med den kommende dreng, det er jo fantastisk!!

    Kh. Julia

    SvarSlet
  15. Tak for din søde kommentar, Julia :-)

    Synne, jamen jeg ELSKER Madkunsten. Der var vi inde og spise to gange på de to uger vi var der...og så har de lækre fiskedeller til ungerne :-)

    SvarSlet
  16. Sikke dejlige billeder, det oser jo ud af jer at I nyder det.
    Håber vi snart skal se noget krea fra dig:-)
    Kh Julie

    SvarSlet
  17. Sikke mange oplevelser i har haft. Herlige billeder!! Og rigtig dejligt at høre fra dig igen :-)
    Kh Stine.

    SvarSlet
  18. Sikke nogle dejlige billeder af Thailand og ikke mindst din familie.
    Man får jo helt lyst til at rejse derhen.
    Godt du er tilbage og at du frisk oven på al din kvalme.
    Drenge er dejlige, så tillykke med det kommende lille vidunder.
    Jeg har også "drenge" og i min mands familie er de kun drenge og de har også kun fået drenge. Så det er lige før vi kan stille et helt fordbold hold.
    Jeg holder forretsten en lille give away på min blog. klik forbi og se om du har lyst til at lege med.
    kh Jeannet

    SvarSlet
  19. Hold da op! Sikke nogle lækre billeder. Sidder og drømmer mig væk til sol og varme. tillykke med den kommende lille gut.

    SvarSlet
  20. kære Ulla - velkommen hjem og hvor er det nogle dejligt billeder.. jeg sad og savlede over dine dejlige drenge.. og deres krøller.. men bagefter gik der sport i at tjekke billederne af dig.. hvis jeg tænker på hvad du har været igennem.... du ser sgu brand godt ud!!! det må jeg sige.. men kære du, hvor er din mave? Jeg har sådan tænkt på dig... kram fra C

    SvarSlet
  21. Kære Christina.

    Hvor er du dog sød!
    Ja, især Bertram fik pga. den høje luftfugtighed i Thailand simpelthen de lækreste krøller. Flere end han normalt har og du kan tro de er blevet fotograferet både forfra, bagfra og fra siden - haha :-)

    Tak, jeg føler mig også rigtig godt tilpas, så det må være det der skinner igennem på billederne. Det er jo også nemmere at se godt ud med lidt farve i kinderne.

    Ja, min mave er (som de to første gange) vokset meget langsomt, og jeg bliver ikke så stor. Ikke på maven i hvert fald. Jeg har da taget 10 kg. på nu, så der er skam kommet amme sul rundt omkring! Jeg er jo et sandt madøre, så siden jeg efter den hårde start langt om længe fik min appetit tilbage, har jeg ikke bestilt andet end at æde ;o)

    Åh, du kan tro jeg også nyder at være tilbage, og det kribler i fingrene både efter at komme til symaskinen og tastaturet.

    Knus U.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.