torsdag den 4. februar 2010

Skønne japanske indretningsbøger


Jeg har netop modtaget en fantastisk lækker pakke fra Japan. Jeg er helt vild med de überlækre indretningsbøger fra det japanske  forlag édition PAUMES, og har netop forkælet mig selv med 5 af dem.
.


De laver de mest fantastiske indretningsbøger fyldt med lækre inspirerende billeder! Teksten er på japansk, men trods det er disse bøger virkelig enhver indretningsfreak værdig.
Bøgerne tager udgangspunkt i specifikke byer og emner. F.eks. er lille Danmark representeret med "Copenhagen Apartments" og "Childrens Rooms Copenhagen".
.



Selvom teksten er på japansk, så kan jeg varmt anbefale disse bøger! Det er ren og skær visuel nydelse og helt igennem inspirerende at sidde og savle over alle de lækre billeder.
Jeg har købt bøgerne på forlagets egen hjemmeside, hvor de kostede 1800 Yen stykket, hvilket svarer til 106 kr. Dertil kommer den lidt dyre porto fra Japan, så de ca. kommer op i 150 kr. stykket.
Jeg har netop erfaret at de også kan købes her. Det er en belgisk kvinde der har shoppen, og hun har i øvrigt også en fantastisk skøn blog.
Prisen er ca. den samme, og da man her handler indenfor EU slipper man for risikoen for at pakken fra Japan ender med et ordentlig toldregning på (hvilket min heldigvis ikke gjorde).

14 kommentarer:

  1. De bøkene er kjempefine! Merkelig nesten at de ikke finne på andre språk!? Ellers må jeg si at du har en veldig koselig blogg med masse flotte retrostoffer! Hvor kjøper du dem alle?

    SvarSlet
  2. Åh dit heldige, heldige asen - de bøger ønsker jeg mig også SÅ meget! Uf, hvor er jeg misundelig ;)

    SvarSlet
  3. Ja det er virkelig lækre bøger.
    I Norge kan de også købes, på www.tamo.no. Da koster de 169 NOK:)

    SvarSlet
  4. oh, i love this books, so wonderfull! have a nice time with them:o)
    alex

    SvarSlet
  5. De ser superlækre ud de bøger. Underligt at de ikke findes på andre sprog. Er det én bestemt bog der har de danske hjem inkl. det hvor overskriften er "Thore"? Og i så fald hvilken?

    Tak :)

    SvarSlet
  6. Astrid - Ja, når man tænker på populariteten af disse bøger er det mærkeligt at de ikke er oversat.
    Tak for de pæne ord om min blog! Jeg bor i Tyskland, og finder mine stoffer hernede :-)

    Helle - du kan roligt beholde dem på ønskelisten, for de er så lækre!

    Siri - tak for tippet, som jo er godt for jer nordmænd uden for EU :-)

    Alex - thanks a lot! I absolutely will have a nice time with theese books! I believe I have a new addiction and I am already wishing for more :-)

    Mirjam Theresa - billedet er fra bogen der hedder "Childrens rooms Copenhagen", som udelukkende indeholder billeder fra forskellige danske børneværelser. Hovedsageligt fra forskellige kendte designere. Thore er f.eks. Tana Kretzschmer fra Småfolks' søn :-)

    SvarSlet
  7. Sikke fine bøger. De kan altså noget de der japanere... Flotte indretnings- og håndarbejdsbøger og lækre metervarer og bånd.

    SvarSlet
  8. Jeg elsker de bøger. Venter selv på at 2 af slagsen skal komme med posten til mig. Jeg er i det hele taget stor fan af japanske håndarbejdsbøger og stoffer :-)
    Har slet ikke fået sagt at jeg i et stykke tid har fulgt med her på din hyggelige blog. Så fik jeg vist også lige givet mig tilkende.

    SvarSlet
  9. Heisann!
    For en herlig blogg dette her - masse flott inspirasjon!
    Ja de bøkene der er kjempefine - selv handlingen er litt dårlig da... (hihi)

    Ha en skjønn kveld! :-)

    SvarSlet
  10. Pokkers! I går tog jeg til ind til stof & Stil. Skulle bare give en veninde et lift og have en skråbåndsfolder selv.
    De havde fået nye forårsvarer på hylderne aftenen i forvejen. Det blev en MEGET dyr skråbåndsfolder! Nu har jeg så også kredset om disse bøger det sidste døgn efter du viste dem frem ...
    DAMMIT!

    Ulla du burde skamme dig! ;)

    SvarSlet
  11. Så fine bøker. Det gjør jo ingenting at man ikke forstår teksten, for bildene taler for seg selv :)

    SvarSlet
  12. Jamen altså... Mindre end fem kunne da heller ikke gøre det;o) De ser så skønne ud de bøger, har tit kigget på dem;o) Måske jeg køber dem en dag... Lige nu er det dog mest baby jeg tænker på og ikke så meget indretning;o)
    Knus til dig

    SvarSlet
  13. Iiiiiiiih, hvor gad jeg dog godt eje de bøger. Tillykke med "nyanskaffelsen". Er kun en lille smule misundelig hihi. Og, ja en dejlig blog med skønne skønne retrostoffer. På trods af at du havde skrevet en sød mail til mig om, hvornår de kom på siden, nåede jeg ikke at få fingre i noget. Det må blive en anden gang :) God weekend til dig.

    SvarSlet
  14. I;m really in LOVE with the paumes books!!!

    X
    Maureen

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.