onsdag den 3. februar 2010

Mac, smæk, sol og sygdom

Så kan det ellers være vi blev ramt af sygdom og uheldigheder herhjemme! Der har været stille her på min blog ganske enkelt af to grunde. Jeg har haft travlt med at pleje Bertrams og min egen omgang roskildesyge samt Rasmus' mellemørebetændelse. Vi er heldigvis friske og ovenpå igen nu.
Derudover brændte alle tre(!!!) af vores pc'ere sammen indenfor 1 måned. Vores gamle stationære samt Bo's bærbare før jul, og her i sidste uge røg min bærbare så! Føj, det er ækelt at være uden net, så vi tog en hurtig beslutning og konverterede promte til Mac. Vi er nu de glade ejere af en MacBook og en iMac - weeeee, hvor er det altså bare top lækkert design! Det har lige krævet lidt tilvænning, men jeg har nu knækket koden til at overføre, arkivere og redigere billeder, så nu kan jeg blogge igen.

Ovenpå sådan en sygdom bliver jeg helt hyperaktiv, så jeg er gået totalt i oprydnings-slash-julemandens-værksteds-mode! 
Jeg har ryddet op i hele hytten. I ved sådan helt i bund! Alle skabe, skuffer, kasser og æsker er blevet tømt og indholdet gennemsorteret og organiseret på ny. Der er blevet ryddet op i alle hjørner og kroge og alle stakke med papir, tøj, legetøj og diverse vi normalt har liggende rundt omkring er blevet fjernet.
Her er så fint, og denne gang har jeg lovet mig selv at holde det pænt og nydeligt (rømme rømme :-)).

Jeg har fået syet lidt flere hagesmække og alle de nye designs er nu at finde inde på shoppen. Resten af ugen skal gå med at få lagt stof og tapetpakker på shoppen, så hvis I vil underettes, når det går løs, så skriv jeres mailadresser til mig - så tilmelder jeg jer nyhedsbrevet, så I får en mail, så snart de nye sager er lagt ind.


Jeg følger ivrigt med i sne eskapaderne hjemme i Danmark, så jeg er godt klar over, at vi hernede ikke helt kan måle os med det, men en del sne er det dog blevet til den sidste måned. Dette smukke billede af solnedgang over vores "hood" tog jeg forleden, da vi sidst på eftermiddagen gik hjem fra vores nærliggende dyrepark, hvor vi havde fodret geder og rådyr. Selvom jeg er et udpræget sommer- menneske, kan jeg skam også godt se skønheden i en lavthængende sol på en frostkold vinterdag :-)

17 kommentarer:

  1. Godmorgen Ulla, dejligt at du er tilbage!
    Ovenpå dit indlæg, er der vist kun at konstatere at intet er så skidt at det ikke er godt for noget(ja ja, man er vel jyde):
    Sygdom førte til detaljeret oprydning og sammenbrændte pc'ere til MAC :-)Heldige asen :-))
    Jeg håber I alle er på dupperne igen. Jeg vil skynde mig at smide min mail for kan se jeg er håbløst bagefter, hvad angår samling af skønne stoffer og tapeter :-)
    Rigtig god dag til jer alle.
    Kh. Mette dethvidehus@svendborgmail.dk

    SvarSlet
  2. Godmorgen hos dig. knap så skønt med sygdom - skønt med oprydning.
    Og SKØNT med mac..
    Jeg vil gerne ha besked - daubjerg98@hotmail.com

    SvarSlet
  3. Hej ulla.. Sikke en omgang - godt I er ovenpå..:)
    Træls med computerne - men en god anledning til at få lidt nyt "legetøj"... Jeg ville også gerne på en mac..;) Og hvor lækkert at være kommet i bund overalt!! Det er også planen for min vinterferie..
    Jeg vil rigtig gerne ha' en mail/nyhedsbrevet..:) Mail: anne_bc@hotmail.com
    Ha' en dejlig dag..
    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Hej Ulla.
    Godt i er blevet friske igen. Vil meget gerne modtage nyhedsbrevet.
    God dag til dig.
    Kærligst Gitte
    Hajslund@mail.dk

    SvarSlet
  5. Hej

    Jeg vil meget gerne have sådan en mail - har længe siddet og savlet over alle de stoffer i din shop der ER solgt, så jeg MÅ bare have fingrene i noget af det nye :-)

    rikkeholmberg@webspeed.dk

    SvarSlet
  6. Hej!
    Jeg vil også MAJET gerne be' om en mail når shoppen er opdateret :)
    Mvh Sille

    SvarSlet
  7. Jeg vil også rigtigt gerne have mail, når der kommer nyt i butikken :)

    Mail: mirjamtheresa(snabela)gmail(punktum)com

    Mvh. Mirjam

    SvarSlet
  8. Tak for jeres kommentarer!

    Ja faktisk en ok udgang på sygdom og nedbrændt pc må man sige :-)

    Jeg har tilmeldt jer alle nyhedsbrevet.

    Sille, jeg skal dog lige bruge din mailadresse, for at tilmelde dig ;o)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  9. Hej Ulla...
    Godt I har fået det lidt bedre.. Det er da slet ikke til at overskue når både børn og voksne er syge.. :(
    Jeg vil meget gerne ha en mail når du lægger nye sager på shoppen.. :)
    kh Rakel.

    SvarSlet
  10. Hej Ulla
    Jeg vil mægtig gerne modtage din nyhedsmail - du laver så super skønne ting. anne.dorte@mail.dk

    SvarSlet
  11. Hej Ulla
    Godt I er ovenpå igen :-))

    Fedt med Mac-skiftet. Vi skiftede vores bærbare ud til en mac for over 2 år siden, og den kører bare derudaf endnu, selvom den bliver brugt konstant. Den stationære PC bliver udskiftet lige så snart vi har råd til en iMac. Fedt design! (og indmad :-)

    Jeg vil også rigtig gerne vide når du lægger stof i shoppen, så send mig endelig en mail.

    Kh Tina

    tina_kjaergaard@hotmail.com

    SvarSlet
  12. Hov jeg troede den skrev min mail når jeg indtastede min googlekonto... Den er sille_henriksen@hotmail.com

    SvarSlet
  13. Hej Ulla
    Jeg vil meget gerne modtage dit nyhedsbrev. Er vild med din stil, og læser trofast din blog :)
    mvh gitte_enevoldsen@hotmail.com

    SvarSlet
  14. Hej Ulla, uha ja det er rigtig hårdt,når man er syg samtidig med børnene. Men ret fedt med nye computere, hva´...
    Jeg vil meget gerne skrives på listen over nyhedsmailmodtagere.
    Kh Rikke med mailen: rwkw@get2net.dk

    SvarSlet
  15. Øv, sygdom oveni sygdom er aldrig sjovt. Lyder dog super fedt med total oprydning. Kunne du ikke lige sende lidt energi herop´af;-) Her trænger gevaldigt.
    Et stk mailadr. coming up : togu@familie.tele.dk.
    Fra navneschwesteren

    SvarSlet
  16. Hvor er I da bare uheldige på pc-fronten, men I er da kommet stærkt igen. Skøn smæk, lidt Katholdt agtig.
    :O) Dorte

    SvarSlet
  17. Hej Lullaby. Dejligt i er friske igen, vil gerne have nyhedsmail, håber snart der kommer noget lækkert stof og håber man kan være heldig at få fingrene i noget ;-)Kh Janni

    janni.bach@hotmail.com

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.