søndag den 24. januar 2010

Vintagestof og hagesmække.

Siden jeg for 2 uger siden kom hjem fra juleferie i Danmark, har jeg brugt tiden på  at færdiggøre og afstedsende de ordrer, jeg havde fået imens jeg var væk. Derudover har jeg fået lavet en stak hagesmække til en af mine forhandlere.

Jeg har længe været lidt irriteret på mine egne hagesmække. Ja, vi bruger dem jo selvfølgelig selv herhjemme til vores lille Bertram, og jeg syntes egentlig de var lige det korteste til at ligge under tallerknen, og så slog det mig !! Jeg har jo selv lavet dem, så jeg kan jo bare lave dem længere. Dåååååå !
Som sagt så gjort, og nu har smækkene fået en 5-6 cm. mere længde på sig, hvilket jeg synes er helt perfekt.

Her er lige lidt af mit senest erhvervede vintage stof i lilla og lyserøde nuancer. Jeg glæder mig til at skulle igang med at kreere sommertøj lige om snart!

Der er mange flere spændende Lullaby nyheder at fortælle, men det gemmer jeg til et andet indlæg.....uh, hemmelig hemmelig ;o)

Rigtig god søndag til jer alle!

29 kommentarer:

  1. Nej hvor er det altså indbydende... Bliver sådan helt MUMS af billederne med de lækre stoffer og farver... De lilla/pink/lyserøde nederst er jeg helt vild med... Flot flot... ;)
    Jeg er også igang her i formiddag, så kig bare ind.. ;)
    kh Rakel.

    SvarSlet
  2. Sikke skønne farver - jeg er selv på jagt efter lilla/brune vintagestoffer for tiden, så jeg er meget mis!
    Kender godt den med, at man lige glemmer, at man selv er løsningen på problemet nogengange (jfr. hagesmækkene) :-) Sjovt, som hjernen nogen gange er VILDT bagefter irritationen! Go søndag - kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Jeg ved altså godt, hvor jeg skal handle , når jeg engang bliver bedstemor :-)

    SvarSlet
  4. De er jo så fantastiske.
    Men jeg er virkelig så tung,, hvor finder I de flotte stoffer.
    Er det noget du vil dele?

    Lone

    SvarSlet
  5. Vildt fede hagesmække! Hvor finder du alt det fine stof - og nu vover du at sige Tyskland ;-)

    Polka

    SvarSlet
  6. Jamen, så tør jeg jo næsten ikke at sige her i Tyskland.....
    Ja, beklager men 95% af mine stoffer finder jeg rundt omkring hernede. Har nogle søde og dygtige mennesker til at hjælpe mig med altid at lede efter dem.

    Jeg lægger snart nye stoffer til salg på min shop, så hold øje derinde :-)

    Tak for alle de søde ord allesammen!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  7. Åh, hvor er det GUF for øjnene! Og hvor er jeg egentlig skruk, bliver jeg klar over, når jeg ser på dine hagesmække! Godt, både min søster og en vendinde skal have barn til foråret. Jeg må handle barselsgaver hos dig:)
    Men jeg kunne da godt lige forestille mig, at du skulle have en pige en dag..! Du ville elske det feminine univers, som er noget HELT andet end med drengene. Jeg har en af hver, og begge dele er fantastisk på hver sin måde. Men jeg ville unde enhver "feminin" mor at prøve dét at have en datter. Men nu er min Anna altå temmelig piget - men man skal da ikke tage fejl af hendes maskuline temperament. Ligesom hos moren...
    God søndag!
    Kh Signe

    SvarSlet
  8. Smukke, smukke stoffer Ulla. Gid jeg boede i Tyskland... eller måske ikke, men hold da op hvor er jeg misundelig på alle de tonsvis af flotte vintagestoffer, du får fingrene i :)))

    Spændende med nyheder, og nye varer i butikken inden længe...

    God søndag
    Kh Helle

    SvarSlet
  9. Årh er da grovmisundelig...:)
    Er det i stofbutikker, genbrugsbutikker - eller hvor finder du alt det skønne - dernede i Tyskland;)?
    Årh, hvem der bare havde lidt af din fine samling..:o)
    Ha' en dejlig søndag

    SvarSlet
  10. Tak tak - ja, jeg er altså også glad for alle mine stoffer. Nænner næsten ikke at bruge de fineste af dem - haha. Det er blevet til en hele samlermani for mig :-)

    Det bliver fundet på loppemarkeder (som der mange af hele året hernede), hos private, genbrugsbutikker mm.
    Det handler tit om at være fræk nok til at spørge folk om de ikke har sådan noget liggende. Jeg har fået meget på den måde. Mange (især ældre) aner jo ikke hvilke skatte de sidder på, og synes nærmest man er sær, at man gerne vil købe sådan noget gammelt sengetøj af dem.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  11. Uha nogle fine sager!! Og sikke farver.. må holde øje med din shop :-)
    Kh Stine.

    SvarSlet
  12. SLURP siger jeg bare. Det kribler helt i fingrene, når jeg ser de lækre stoffer du har.

    Hvor lange laver du hagesmækkerne nu, hvis jeg må spørge?

    God søndag :)

    SvarSlet
  13. Fra midt på halsudskæringen og ned måler mine hagesmække nu 38 cm.

    SvarSlet
  14. Fantastiske farger og mønstre! :) Blir så GLAD av å se på bloggen din!

    Men jeg lurer på en ting? Legger du smekken inn under tallerkenen når B spiser, slik at ikke maten ramler i fanget på ham?? Eller misforstod jeg nå? Det hørtes nemlig litt lurt ut, men samtidig ser jeg for meg hvordan tallerkenen vil fly hver gang barnet plutselig snur seg for å se på noe..hihi!

    Takk for herlig inspirasjon!

    SvarSlet
  15. hvor er de kære de hagesmækker.. jeg formoder at vi kan finde dem på shoppen?

    SvarSlet
  16. for noen herlige stoffer! :)

    SvarSlet
  17. Hej :) Jeg har lige fundet din blog og kigget den lidt igennem. Det er altså nogle utrolig flotte ting du laver, gid jeg var ligeså god til at sy :)
    Super flotte hagesmække og utrolig fedt stof. Bare man var den lykkelige ejer af det :)

    SvarSlet
  18. IIH HA DA! Fantastiske stoffer! :D :D
    Du er simpelthen så dygtig til at finde ting, og til at sammensætte farver!
    Kom lige til at se at du har sådan en translate-ting på siden af din blog. Hvordan har du fået det frem?

    Mvh. Julia

    SvarSlet
  19. Uhh, hemmelige du - du lokker gør du :-)

    TUSIND hjertelig tak for awarden - jeg blev SÅ glad for ordene du skrev. Herligt at blive beskrevet sådan.

    Kram Maria.

    SvarSlet
  20. G u r o, tak for de søde ord :-)
    Ja, hagesmækken skal ligge under tallerknen, når den lille spiser. Så ryger der ikke mad ned i skødet på barnet og ned på gulvet.
    Ja, man skulle tro at der så var fare for, at det hele væltede ned, hvis lille banditten lige laver en pludselig bevægelse, men det har jeg faktisk aldrig oplevet.
    Måske er det fordi børnene alligevel sidder i en højstol med bøjle eller er skubbet helt ind til bordet, så det er begrænset hvor langt væk de kan flytte hovedet.
    Det er ganske smart hvis du spørger mig :-)

    Tak Christina :-) Ja, smækkene med de nye mål (og i mange nye mønstre) bliver lagt ind på shoppen, som afløser for dem, der er der nu. Jeg har fået fotograferet dem alle, så jeg skal bare lige redigere og sætte dem ind på shoppen, og så kan de bestilles.

    Julia, ih mange tak for de søde ord :-)
    Du kan finde oversætteren her:

    http://translate.google.com/translate_tools?hl=da&layout=1&eotf=1

    Koden kopierer du.
    Nu går du ind på Blogger - layout - tilføj gadget og vælger HTML/JaveScript. Her indsætter du koden og vupti - nu har du en oversætter på din blog :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  21. Maria, vi krydsede vist lige hinanden :-)
    Jamen, selv tak da! Du fortjener både award og fine ord, gør du!

    Knus herfra.

    SvarSlet
  22. Hej Ulla.
    Kan simpelthen ikke sende mailen, så nu skriver jeg her :)
    Jeg følger flittigt med på din blog og på din hjemmeside og elsker alt dit
    fine stof og kreationer :) Noget stof jeg især smelter især over nå jeg
    falder over det er det med de brune æbler med orange blade og på hvid
    baggrund! Derfor skriver jeg en forespørgsel på om du kunne tænke dig at
    bytte med eller sælge noget af det stof til mig?? Evt bare et mindre
    stykke til patchwork eller hvad du kan undvære, hvis du overhovedet har
    mere af det stof og vil af med det :) Men det er selvfølgelig helt okay
    hvis du ikke er interesseret, men så fik jeg da spurgt :) mail mig evt på christina@ennemark.dk.
    Mange hilsner Christina, KrudtuglensMor!

    SvarSlet
  23. Så smart!!! så vakkre de er, fine farger og mønstre :-)

    SvarSlet
  24. Jeg er simpelthen HELT vild med dine retro hagesmække. Dem ville jeg gerne eje ca. 30 af(!!!) Jeg tænker ca. 15 til hvr bebs, som lige nu gemmer sig i mavsen.

    Det blir måske lige dyrt nok, men ose kan man jo altid ;)

    SvarSlet
  25. Hvor er de bare skønne de smække! Jeg må da kigge forbi hos dig næste gang vi trænger til at få fyldt op i smækkene.
    kh Mette

    SvarSlet
  26. Hej Ulla
    Kommer der ikke snart nyt stof på din hjemmeside? Jeg synes også du skrev noget om evt. tapetpakker???
    Hvornår kommer det ca.?
    Vh Pia

    SvarSlet
  27. hei!
    jeg ble så glad når jeg var innom din blogg, du har samme stil som meg.
    Jeg er kjempe imponert over alt det kreative du har laget! :) og så fine brude bilder :)
    tuuuusen hjertelig tatt for titten, og denne bloggen vil ikke gå i min glemmebok.
    håper du forstår noe av norsken ;p

    Hilsner fra liten og stor

    SvarSlet
  28. Er så vild med den grønne hagesmæk.
    Dorte :O)

    SvarSlet
  29. Hej Lullaby. Super lækre stoffer og farver. Vil gerne tilmeldes din nyhedsmail men har prøvet mange gange uden held, Min email er janni.bach@hotmail.com Håber du kan hjælpe ;-) Mvh Janni

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.