tirsdag den 12. januar 2010

Nyt designerkøb til boligen

Nu hvor jeg atter er hjemme i Tyskland, har fået dannet mig det kronede overblik over Lullaby.dk og har fået svaret på samtlige mails og ordrer jeg havde fået, imens jeg var på juleferie, har jeg da lige tid (og en ubændig trang) til at flashe mit nyeste køb til hjemmet - nærmere bestemt spisepladsen i køkkenet.
.
2 stk. Eames DSW skalstole - de originale lavet i glasfiber i den fineste støvede grønne farve med sort stel og træben. Jeg har ledt efter stolene i præcis denne farve længe, så jeg er såååå glad!
.



10 kommentarer:

  1. Uh du er heldig.. Lækekrt køb! Jeg ønsker mig også en, men gerne i en lyseblå.. ;)

    SvarSlet
  2. Ja, de er så fine disse stole!
    Jeg har et par stykker mere i sigte....nemlig en dueblå og en solgul. En til min systue og en til vores gæsteværelse.
    Kan man få for mange af disse stole? :)
    Heldigt at vi stadig har lidt bryllupsgave penge tilbage at more os for ;o)
    Du skal holde øje på Lauritz.com - der er ofte nogen.

    SvarSlet
  3. Ja de er så lækre de stole! Drømmer om at have dem hele vejen rundt om spisebordet, men må indtil videre "nøjes" med at have 2 stk. i orange (glasfiber, sort stel, træben) ved vores lange fælles-skrivebord i soveværelset!
    Ønsker mig også en gyngestol, men har vist ikke rigtig plads nogen steder...
    Tillykke med dit køb :D
    Kh. Mia

    SvarSlet
  4. Uha hvor er de flotte! De er helt klart skønnest de gamle originale stole i glasfiber! Skønne skønne!

    SvarSlet
  5. Mine svigerforældre har dem med metalben til hele langbordet i stuen.. De er hvide, men det ser rigtigt rigtigt fint ud.. :)
    En gyngestol i lyseblå er heller ikke at kimse af..

    SvarSlet
  6. Åhh vad härliga dom var! Jag har oxå sådana stolar på min önskelista ;-)

    SvarSlet
  7. Årh, de er skønne, Ulla!

    Jeg ønsker mig en hvid gyngestol. Jeg har allerede lavet plads til den:D

    SvarSlet
  8. Hvor er de fine!! Elsker dem.. De står også højt på min ønskeseddel..:)
    Men sikke en fin farve - den tror jeg ikke lige jeg har set ordentligt før.. Lækre!!
    Jeg kan bare ikke beslutte mig for farve - der er så mange fine..
    Har I den samme farve på alle spisebordsstolene?

    Håber I er kommet godt hjem:)

    Kh Anne

    SvarSlet
  9. Dejligt at der er flere end mig med en forkærlighed for disse stole :-)

    Vi er selv ved at have lidt af en samling....

    Vi har dem også i den nye plastudgave i limegrøn med armlæn og metalstel rundt om spisebordet i spisestuen og så har vi den hvide gyngestol (som i øvrigt var mit allerførste design-møbel-køb for mange år siden), og Lis, den vil du altså blive rigtig glad for!
    Man sidder forrygende i dem med armlæn, kan jeg afsløre.

    Mia, uha de orange er simpelthen også fede! Jeg så dem for nylig her i Tyskland. To stk. i glasfiber med sort og træ som dine, men jeg blev en kylling da det kom til stykket. Jeg turde ikke købe dem i den farve. Jeg kan ellers lige forestille mig hvor fedt det ser ud hen ad et langt skrivebord!
    Nu fik jeg da en idé til hvor de også kan bruges :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  10. Anne, jeg så slet ikke dit spørgsmål (selvom jeg alligevel fik svaret lidt på det :-)).

    I vores spisestue har vi 6 stk. i samme farve, og nu har vi disse to støvede grønne til vores spisebord i køkkenet. Her skal de stå sammen med en slagbænk i træ og to sorte triptrap stole og solgule Flowerpots hængende over.
    Egentlig skal der kun stå én af dem, for vi har ikke plads til to hvor vi bor lige nu. De gule flowerpots ligger i øvrigt også stadig i emballagen, da vi i dette lejede hus har så dejligt mange indbyggede spots og ingen udgange til lækre loftlamper - øv :-(

    Vi bor jo midlertidigt her i Tyskland (hvis man kan kalde 4 år for midlertidigt!), så når vi engang vender hjem til Danmark, SÅ er det meningen at 2 x Eames og 2 x Panton skal pryde køkkenet :-)

    Jeg drømmer dog om flere af disse stole i forskellige farver og jeg synes bestemt også de er super fine at mikse!

    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.