tirsdag den 12. januar 2010

Endnu et juleferie møbelkøb

Nu flasher jeg igen! Altså endnu et møbelkøb....
Jeg fandt denne fine lille kommode i en butik i Århus, og den var bare lige helt perfekt til vores plads under trappen op til 2. salen.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvorvidt jeg kan forene mig med farven. Hmmm - en lilla med lidt for meget pink i efter min smag. Nu får den chancen, og så må vi jo se hvor længe jeg kan holde den ud, inden jeg maler den i den lyse pastel lilla farve jeg netop har købt en bøtte af.
Lige nu står kommoden i Århus og flytter først ind under trappen, når mine forældre engang pakker Volvoen og drøner på visit hernede sydpå.

23 kommentarer:

  1. Helt utroligt hvor en gang maling kan forandre et møbel. Rigtig fin lille kommode.

    SvarSlet
  2. Så fin kommode :-) Fargen var jo flott den, men man blir kanskje fort lei..!? side den er så sterk.

    Hilsen BlandetLoft

    SvarSlet
  3. hvor er den fin - er den købt i århus? Så kan det være du kan anbefale en god genbrug til møbelkøb i århus?

    SvarSlet
  4. Åh, de er så fine de små 50'er kommoder! Mon det er teaktræ inden under al malingen??
    Det er da en sjov farve, men som du selv skriver kan den jo bare males i en anden farve, hvis man bliver træt af den :)

    SvarSlet
  5. Kjempesøt var den:) Jeg syntes fargen var veldig fin jeg, ganske uvanlig farge å finne på et brukt møbel. Håper vi får se den på plass hjemme hos dere, og eventuellt med ny farge:)

    SvarSlet
  6. Fiiin!! Har du købt den i en børnetøjsbutik i Frederiks gågade?? Stod nemlig og så på en der ligner denne til forveksling!

    SvarSlet
  7. Ja, den farve er sådan lidt skæv, så jeg er ret sikker på den ender med at blive en mere sart farve.

    Bella, kommoden er købt i børnetøjsbutikken Kiddo i Frederiksgade. Hun opkøber gamle møbler og sætter dem i stand hvorefter hun sælger dem i butikken. Der er nogle fine ind imellem, men man kan selvfølgelig også (som jeg) komme ud for at det møbel man lige falder for ikke har en farve man synes er ideel, men så må man selv igang med sandpapir og pensel :-)

    Mia, ja jeg er vild med de fine 50'er møbler. Jeg er helt sikker på det er teak der er indenunder den krasse farve, og jeg havde faktisk ledt efter præcis sådan en lille teak kommode. Havde jeg fundet den umalet, så havde den fået lov at stå som den var!

    Tove, jeg skal nok flashe møblet igen, når det står på sin plads i den farve det nu ender med :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  8. Sikke et lækkert lille møbel! DE er bare så fine...

    Synes faktisk farven er okay - men som du skriver også lidt skæv.. Så det kommer nok mest an på omgivelserne - og ellers bare på med en ny farve..:) Jeg har også en herhjemme jeg er tæt på at male lidt pastelfarvet i stedet for en pang.. Man bliver lidt mere hurtigt "mæt" af en pang..

    God aften..

    Kh Anne

    SvarSlet
  9. Anne, det er nemlig lige det man gør. Sådan har jeg det i hvert fald også, og jeg kan mærke at jeg er på vej ud af min pang periode og ind i en pastel periode :-)

    Også god aften til dig!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  10. Hej Ulla!
    Rigtig fin kommode! Er selv på evigt udkig efter 50'er-teaktræs-møbler.
    Og 1000 tak for tippet, du gav mig engang mht. picnik. Det er super! Og så lidt nørdet; Det eneste, jeg simpelthen ikke formår, er at fjerne de hvide rammer (firkantede), når man laver "runde hjørner" på - og evt. ramme. Jeg kan se, at der ikke er nogle hvide hjørner på dine billeder. Hvordan søren bærer du dig ad? Altså, mange tak, Ulla!:)
    Kh Signe

    SvarSlet
  11. Hej Signe.

    Jeg tror måske det har noget at gøre med den skabelon du har her på Blogger. Du skal have en skabelon UDEN rammer om billederne, for ellers kommer der netop den firkantede ramme udenom de afrundede hjørner.

    Håber du forstår hvad jeg mener :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  12. Flot kommode - men lidt poppet farve, som måske ikke helt matcher møblets tidsperiode.
    Jeg ville nok maler den cremefarvet eller sort !
    Eller måske begge farver !

    SvarSlet
  13. wohooo, enda en blogg å bli glad i =) Er moro å finne nye blogger!

    SvarSlet
  14. kære Ulla,
    tillykke med dine skønne fund-især dine Eames stole...juhuu me like:)
    håber du kom godt hjem til Mainz. kunne jo læse at du har haft en skøn skøn ferie- dejligt.
    Velkommen tilbage til bloggen- dine indlæg har manglet- skønt du er tilbage igen,
    kh kirsten

    SvarSlet
  15. Åh, hvor er du dog sød, Kirsten!
    Tak tak - jeg er glad for at være tilbage og har en stor skrivelyst der skal ud ;o)
    Håber også du og dine har haft en dejlig jul og er kommet vel ind i det nye årti.
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  16. Hanne, ja creme kunne bestemt også være flot, men den skal stå i samme rum som en større cremefarvet kommode, så jeg synes den skal have lidt farve :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  17. Ej hvor en fin kommode :)
    Må jeg spørge hvilken butik i Århus du har købt den i? Jeg bor i nærheden af Århus, og mangler virkelig idéer til hvor jeg skal kigge efter sådan nogle gode fund.

    SvarSlet
  18. Hej igen Ulla!
    Det kan være, det er det, der er problemet! Kigger nærmere på det.
    Tak:)
    Kh Signe

    SvarSlet
  19. Christina, den er købt i børnetøjsbutikken Kiddo i Frederiksgade. Hun sætter gamle møbler i stand og sælger dem i butikken, og så er hun tilmed super sød hende der har den!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  20. for en utrolig søt kommode du har funnet deg :D synes fargen var helt perfekt jeg :D

    SvarSlet
  21. Hejsa
    Kom tilfældigt forbi din blog og så den skønne kommode.
    Jeg var på rundtur i Århus igår og også et smut inde i den butik du nævner. Så der en kommode som din, men bare postkasse-rød. Super flot!
    Vil ønske jeg havde pladsen til den.

    SvarSlet
  22. Sikke en flot blog du har:-)
    Elsker også selv at lave gamle ting om så de ligner en million.
    Har lige fundet en kommode magen til din til 50 kr, den er bare orange.
    Hvis du har lyst så kig ind til mig jeg har en blog med masser af pastelfarver...
    Ha´en dejlig dag.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.