fredag den 15. januar 2010

Appelsingrise og dagens ret

Hver fredag er jeg alene med drengene. Bo's kampe ligger altid om lørdagen og hernede i Tyskland er det sådan, at alle fodboldhold overnatter på hotel dagen før kampdagen. De skal jo fokusere 100% på kampen, og må endelig ikke blive forstyrret af kone, børn og huslige gøremål - uhada ;o)
Idag har ungerne og jeg været krea og lavet appelsingrise ud af...ja appelsiner, mandler, pistacieskaller og nelliker. Fin lille øf-familie blev det til.
Aftensmaden bestod af lækre frikadeller, indiske Paratha'er (pandebagte brød) med ærte/ingefær fyld, sambal oelek creme, chili oliven og salat med avocado, tomat og feta. Nam nam!

                            
Nu er ungerne puttet og jeg vil med spænding vente på at aftenens X-factor afsnit lige om lidt bliver lagt ud på DR-online, så en lille udlandsdansker også kan nyde alle tosserne fra fædrelandet.

10 kommentarer:

  1. Hvor er appelsingrisene søde og sjove! Herlig ide :-)

    SvarSlet
  2. Go ide med den der runde øf-familie. Det vil jeg prøve med min datter.
    Aftensmaden ser også lækker ud. Blir nød til at spørge dig og det der ærte ingefær fyld kan købes færdigt, eller om det er noget du selv laver?

    SvarSlet
  3. Godmorgen :-)

    Mollymy, det er noget jeg selv laver. Kogte ærter, ingefær, hvidløg og løg, der er blendet og derefter sauteret på panden. De smager så skønt! Mine unger er vilde med dem.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  4. Tak for opskriften, det skal jeg også prøve :o) Dejligt med lidt fornyelse.
    Kh Birthe

    SvarSlet
  5. Nårh, nogle lækre, buttede orange-svin...:-)

    - og aftensmaden - mums, hvor lyder det lækkert...du er da vist ikke kun en superduper dygtig syerske, men også en creme de la creme kok...

    kram

    SvarSlet
  6. Sikke nogle søde grise og så lugter de slet ikke ;-)
    Tænkte om jeg evt kunne få opskriften på brødene?

    SvarSlet
  7. Sikke nogle skønne grise - dem bliver man da i godt humør af...må vist videre til dit indlæg med opskriften på de indiske pandebrød - yum yum.

    SvarSlet
  8. det ser bare så lækkert ud....håber det smagte ligeså vidunderligt som det ser ud.

    jeg følger også godt med i x-factor her fra den anden side af atlanter havet....iøvrigt også livvagterne!

    SvarSlet
  9. Så morsomt med sånne appelsingriser takk for tipset! :-D

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.