søndag den 13. december 2009

Indretning i miniature størrelse

Midt i snot og ømme halse, har der selvfølgelig alligevel været tid til at pusle lidt med dukkehuset. Der har jo skullet være noget i julesokkerne hver dag til drengene.
.
Jeg er blevet fuldstændig bidt af miniature verdenen, og der har været gang i det lille værksted, hvor små møbler er blevet sat i stand, malet og nogle tapetseret. Derudover har jeg haft gang i symaskinen og syet miniature tekstiler til dukkefamilien. De skal jo også have fine retrodyner, vattæpper og puder.....og sørme om dukkemor og dukkefar ikke også har fået et lille patchwork sengetæppe.
Jo jo, det begynder skam at ligne et rigtig lille hyggeligt hjem i det gamle dukkehus.
Dukkemor har fået sig et syværelse (aber natürlich!), og jeg går nu og venter på de skønneste sager til hende. Jeg har erhvervet mig en skøn lille symaskine i creme og brun samt strygebræt med gult strygejern. Alle dele fra de glade Lundby 70'ere.
.
Jeg er også helt pjattet med den 70'er røde svanesofaen, som jeg fik for sølle 250 kr. Ja, det er altså billigt - jeg har senere erfaret, at de ofte er oppe i 800-1000 kr. !
Billederne kan ses større ved at klikke på dem. Det er jo noget småt noget, som godt kan tåle at blive forstørret :-)
.
.

.
.

20 kommentarer:

  1. Ej, hvor er det dukkehus bare SÅ skønt.....
    Kram Birthe

    SvarSlet
  2. Åh altså Ulla - det er bare det skønneste dukkehus, jeg har set! Elsker patchworktæppet! og ja... nærmest det hele!!!

    SvarSlet
  3. Jamen, sødeste Ulla - jeg kan da slet ikke få armene ned - det er jo ubeskriveligt lækkert, forrygende, fantastisk, uforligneligt...simpelthen bare gennemført - respekt, kone....

    kram,
    Trine

    SvarSlet
  4. Wow, vilket UNDERBART dockhus!! Vilken inspiration! Jag ska ge mig på att fixa ett till dottern nu efter jul (hon ska få det i födelsedagspresent)..

    SvarSlet
  5. Skøøønt,- LOVE IT...men har efter for store drenge til den salgs. Hvor er du bare kreativ.

    Hav en dejlig søndag...

    SvarSlet
  6. Og så er det, jeg ville ønske, at jeg var en dukke ;o)

    Flot arbejde!

    SvarSlet
  7. må da lige sige, at det er stil!! jeg må da ogå have fat i et hus.....

    SvarSlet
  8. Hvor er det smukt !!
    Kan godt se , du elsker det :-)

    SvarSlet
  9. Ja det er er da det skønneste dukkehus jeg nogensinde har set!! Og så mange fine møbler du har fundet, svanesofaen er feeed..

    God bedring til jer!

    SvarSlet
  10. hihi,

    er du sikker på det er drengenes dukke hus??? altså i en alder af 29 kunne jeg da med sådan et hus godt finde på at lege lidt med det ...

    så fint!
    kram
    mette

    SvarSlet
  11. Gid man var dukke!!
    Det er simpelthen et mesterværk af kaliber! Du er eddersparkeme dygtig Ulla!!

    Synes vi skal mødes med ungerne! Du er meget velkommen her (bus nummer 119 køre herud og tager en god time fra Århus hmm) Meeen jeg kan også komme ud til dig? Skal vi sige den 28. eller den 29.?

    Kram herfra

    SvarSlet
  12. for et utrolig kult dukkehus du har :D

    SvarSlet
  13. Hvor er det alså bare flot... det ka du i hvert fald godt vær stolt af og prale lidt med:)

    SvarSlet
  14. Det var da noget af det fineste! - Nu får jeg også helt lyst til at lave dukkehus. Stor respekt herfra.

    SvarSlet
  15. Ih hvor fint. Gid man var barn hjemme hos dig:-)
    Får da helt lyst til at lave et dukkehus nu!
    Kh Julie

    SvarSlet
  16. For et herlig hus! Kjenner jeg kribler etter å finne frem mitt eget dukkehus! Må se å få bestilt tapeter!! Mon tro om ikke mor hygger seg like mye som drengene?
    Blir det Oslotur på dere?
    Riktig fin førjul!
    Camilla

    SvarSlet
  17. Camilla, ja du kan tro moren hygger sig ligeså meget som (hvis ikke mere end) drengene! :-)
    Jeg overvejer stadig Oslo - jeg skal nok vende tilbage senest i næste uge, ok?
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  18. Tenk i vei :o) Du må gjerne vente til etter jul med å svare, nå er det jo aldeles straks juleferie!! Ha en deilig ferie i Danmark!
    Jul Jul!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.