lørdag den 7. november 2009

Brun

Jeg er blevet udfordret på farven BRUN af Camilla . Ikke lige det jeg har mest af, men udfordringen var sjov, og jeg tog imod med kyshånd! Jeg synes jo det er ret så sjovt at gå på opdagelse i sit eget hjem med en enkelt farve for øje :-)
.....og det var ikke så lidt jeg fandt after all.

Lidt stof i reolen.
.
Skønt afrikansk naturlegetøj jeg fandt på messen. Tror ikke lige det var tiltænkt til formålet, men jeg synes det er så fint til legekøkkenet eller hvor drengene nu lyster at bruge det.

Fine dåser fra Blafre Design.

Bænken i vores køkken. Et loppefund jeg aldrig har nænnet at male, fordi jeg synes træet er så fint.

Lækkert træ legetøj.

Min yndlingstaske i blødt og godt brugt kernelæder.

Bertrams dukkeseng med gammel hæklet tæppe stående på brunt plasttæppe fra Rice.
Uh, det var hele tre ting på én gang :-)
.
Fine fugle fra Rie Elise Larsen

Højdemåler fra Pernittengryn.

Metalæske til skopudsegrej.

Reol abe fra Kaj Bojesen.

Sandfarvede papkufferter med brune håndtag.

Ja, og så slipper I sgu ikke for mine udtrådte men allerdejligste lammeskinds "sutter". Uha, de er lækre om morgenen, så jeg slipper for at sætte mine varme dynefusser på vores kolde stengulve :-)
.
Farve udfordringen ryger videre til:
.
Lis, som jeg tror gemmer på noget HOT PINK med tre tøser i huset.
.
Lisbeth, som skal på udkig efter noget BLÅT.
.
Trine, som garanteret har en masse GULE sager at vise frem.
Jeg håber I vil lege med :-)

11 kommentarer:

  1. Skønne brune sager,- har også de brune fugle fra Rie Elise Larsen...de hænger året rundt og pynter i min stue...idag tror jeg de røde får lov at komme op,- sådan lidt på forskud.

    Hav en dejlig søndag...

    SvarSlet
  2. Disse farvelege ER altså sjove :-)
    Og du havde jo maser af lækkert brunt.

    SvarSlet
  3. Bare fordi jeg leser dine fargeinnlegg, ser jeg fargene i mitt eget hjem bedre! Det handler vel egentlig bare om å være oppmerksom på hva man omgir seg med.. ;) Takk!

    SvarSlet
  4. Lækre, brune sager - og nu må jeg så se, hvad jeg kan frembringe af gult...:-)

    SvarSlet
  5. Så mye brunt og fint du har :)
    Masse fine farger på de andre innleggene dine også..

    Her må jeg titte innom oftere :D

    SvarSlet
  6. Lækre brune ting du fandt Ulla. Fuglene er jeg forelskede i, måske man skulle lave en snor eller to selv. Tasken er vidundelig, gid den var min.
    Forsat god aften :O)
    Duddelutte - Dorte

    SvarSlet
  7. Ja, der er nok dem der tror at brunt er grimt eller svært. Men du har mange dejlige brune ting.
    Skønt at se !

    SvarSlet
  8. skønne skønne brune sager:)

    hvad puden angår- tusind atk for tilbud om at du vil sy en til mig. jeg var dog så heldig at finde et skønt stykke stof på vores loppetur i går, hvilket jeg gerne vil afprøve til puder først. MEN skulle det ikke blive til noget godt, vil jeg MEGET gerne be om lov til at vende tilbage til dit tilbud:)

    håber du havde en god weekend med bedsteforældre og dine skønne unger samt mand

    SvarSlet
  9. fantastisk dukkeseng! er ny blogger, men har længe læst din dejligt inspirerende blog, og ofte handlet hos dig. Fantastisk evne du har til at finde lækre stoffer!
    kh Malene

    SvarSlet
  10. Dejlige brune farver... Er vild med legetøjet... Bilen er den fra kinderkram?? Er der egentlig et godt udvalg af Steiner-legetøj i Tyskland?? Forestiller mig at det må være noget større end herhjemme!!
    Tak for din mail. Jeg er en klovn til at få svaret... Jeg har så mange ting, når jeg sidder foran computeren og så når jeg ikke halvdelen!
    Skriver snart...

    SvarSlet
  11. Lisbeth, jeg kender alt for godt det med ikke at få svaret på alle mails med det samme..... :-)

    Ja, der er et noget større udvalg af Steiner legetøj at finde hernede, og i byer hvor der ligger Steiner Skoler er der en del små lækre butikker med Steiner legetøj, uld, filt, bøger mm.
    De har også mange netshops, hvor man bl.a. kan finde det fulde Ostheimer sortiment, Waldorf dukker, uldtøj til børn, børneinstrumenter samt alle mulige andet lækre Steiner sager.

    Her er lige links til et par af de lækre shops, som også er på engelsk og som sender til DK:

    http://www.waldorfshop.eu

    http://www.ostheimertoys.com

    Bilen er fra Kinderkram og er faktisk købt hos Solspejlet, da det var en gave fra drengenes Farfar :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.