fredag den 20. november 2009

Basar

Imorgen er der efterårsbasar i drengenes børnehave. Jeg har syet lidt til basaren over de seneste par uger - her en stak stofposer til gymnastiktøj og små poser til eurytmisko.
.
Hindbærkagen, som i år er mit kulinariske bidrag til café'en, har jeg netop taget ud af ovnen, så nu er vi klar til basarlørdag! Rasmus har glædet sig rigtig meget, hvilket jeg først var helt rørt over - indtil det viste sig, at grunden til den store forventningsglæde var, at han fra tidligere basarer kan huske, at vuggestuen er omdannet til en velduftende bod, hvor der kan købes vafler med flormelis (ja, det er altså noget der hører sig ethvert tysk arrangement til !?) - så sådan én har jeg naturligvis lovet ham :-)
Det er forældrene til vuggestuebørnene, der har til opgave at stå i vaffelstanden og holde styr på de 4 vaffeljern der kører for fuld skrue, og det er måske alle de grimme mislykkede vafler Bo og jeg til tidligere basarer har lavet, og som er dumpet ned i hænderne på Rasmus, han så tydeligt mindes.
Ja, det er faktisk ret svært at lave vafler! I hvert fald nogle der er så fine, at man kan være bekendt at sælge dem for 1 Euro.
.
I år kan jeg desværre ikke hjælpe til på selve dagen, da Bo er væk med fodboldholdet, og jeg er alene med drengene, men vi vil istedet hygge os og nyde den dejlige atmosfære, der altid hersker der!
.




15 kommentarer:

  1. Det var nogle rigtigt fine poser, og hvor lyder det hyggeligt med sådan en bazar.. Sådan en kunne jeg godt tænke mig at komme til engang. SÅdan en med ene af hjemmelavede ting.. Rigtigt hyggeligt..

    SvarSlet
  2. Ja, det er virkelig hyggeligt! Jeg plejer også altid at komme hjem med alskens lækkert hjemmelavet kræs, som jeg ikke selv mestrer at lave ;o)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla!
    Hvor er de søde de poser! Især den med bondegård på :)
    Hav en dejlig basar-dag :)

    Kh. Mia

    SvarSlet
  4. Mange tak skal du have, Mia :-)

    SvarSlet
  5. Kære Ulla,
    ønsker jer en helt fantastisk skøn dag i morgen. Vores bliver afholdt den 29 nov., men desværre er der ikke så mange lækre ting som hos jer. Synes dine poser er alt for søde- de skal nok få nye hjem:)
    Tak for din kommentar, svarer senere- skal lige afslutte et skiften rundt af værelser i hjemmet:)....
    kh kirsten

    SvarSlet
  6. Åhh de er fine :-). fedt med basar i børnehaven.. det er en kanon ide

    SvarSlet
  7. Jeg kan allerede dufte vaflerne! (:
    Lyder bare som en super hyggelig dag Ulla... og sikke fine poser du har syet - smukt som altid!

    SvarSlet
  8. Jeg ryger tilbage til mine børns børnehavetid :-)
    Og , jeg kan heller ikke lave fine vafler :-)

    SvarSlet
  9. Så fik jeg svaret på bloggen min:)
    Håber dagen har været rigtig skøn. SOlen skinner i DK, så vi har været i haven og ordnet blade samt lavet bål med snobrød- super skønt:)
    kh kirsten

    SvarSlet
  10. Åå, jeg koser meg seg utrolig mye med bloggen din!! Du lager alltid de fiiineste innlegg! Jeg kjenner meg igjen i så veldig mye av det du gjør og hvordan du har det rundt deg, og samtidig er det så kjempeforskjellig. Jeg beundrer din sans for estetikk og din evne til å gjennomføre prosjekter!

    Min datters steinerbarnehage har også julemarked denne helgen, men vi er bortreist, og kunne ikke være der..uhu! Men jeg har ikke sydd masse fine poser til barnehagetøy og eurytmisko, men bare heklet noen armbånd i siste liten, til tross for alle planene jeg hadde...

    Og det dukkehuset var bare heeeelt fantastisk! :) Fjorårets kalender her hos oss var et dukkehus med innhold, og dukkehuset kom først, møblene daglig i desember og på julaften flyttet en liten familie inn i huset. Det er et nydelig hus, men det huset ditt har jo sjel, og var så flott!

    Håper du har en strålende helg! Du inspirerer meg stadig!! :)

    SvarSlet
  11. oi, jeg er visst innlogget som min mann! Det g u r o fra eingulknapp.... ;)

    SvarSlet
  12. Kirsten: Tak tak - vi have en dejlig dag igår. Hvor lyder det spændende med lidt flytten rundt i hjemmet og ih altså, hvor lækkert med bål og snobrød i haven!
    Smutter ind på din blog om lidt :-)

    Christina: Tak :-) Ja, det er en dejlig tradition med de årlige basarer! Der ligger også en om foråret.

    Camilla: Taksa ;o) Ja, det var en lækker dag - tilmed med solskin, så jeg var helt i hopla :-)

    Miri: Dejligt med gode minder. Nej, det er ikke sådan ligetil med de vafler. Det er noget med at kunne vurdere hvor meget dej man skal hælde i, og det kan jeg så åbenbart ikke lige :-)

    G u r o: Tusind tusind tak for alle de søde ord! Hvor er du bare sød!
    Hvor sjovt at også du tidligere har lavet en dukkehus julekalender! Jeg glæder mig utroligt til at komme igang med det, for synes bare det er sådan et hyggeligt projekt.


    Ha en dejlig aften alle sammen!

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  13. hej ulla,
    fik poserne ben at gå på??? eller har tyskerne igen igen ingen smag?
    har lagt en kommentar på bloggen min..
    viser billeder af flytten rundt om nogle dage, når det hele er på plads igen...skulle lige sy nogle ordre imens, så det roder af h.... til, hehe-som ALTID:)
    håber du får en skøn dag,
    kh kirsten

    SvarSlet
  14. Kirsten, henne i drengenes børnehave er mine ting heldigvis populære og får som regel ret hurtigt ben at gå på, så det er dejligt ;o)
    Jeg kender alt til rod i syværelset! Hvor der er kreativitet, er der rod - sådan er det bare!
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  15. kanon med poserne- skønt at du har et fristed med ligesindede i børnehaven:) så det hele ikke går op i Ebenholzküchen og Linoleumsboden...

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.