lørdag den 17. oktober 2009

Onkel knoklende Mac

Så havde man da pludselig lidt at se til ! Jeg har slet ikke haft tid til at blogge de seneste dage, og jeg vil nok sylte den og shoppen lidt de næste par uger. Symaskinen har min fulde opmærksomhed!
.
Jeg har været så heldig at få en stand på en kæmpe årlig messe i vores naboby Wiesbaden fra 29. okt. til 1. nov. Kreativ Welt hedder messen, og jeg er meget spændt på at se, hvad andre krea kvinder (og mænd - ja ja, bevares) her i Tyskland går og sysler med.
.
Nu skal det jo ikke være nogen hemmelighed at tyskerne ikke just er dem der er allermest fremme i skoene mht. mode og design. Jeg er ret sikker på, at vores hjem med hvide møbler, retro tapet, Eames og masser af farvede plastæpper og puder falder temmelig meget udenfor det gængse tyske hjem. De er sådan lidt mere til tunge mørke træmøbler, røvballegardiner og 90'er-gul vægmaling. Ahr ok, nu overdriver jeg... måske ikke så meget røvballegardiner - i hvert fald ikke i vores generation, men de gule vægge og de mørke træmøbler - oh yes!
.
Og så deres skide (pardon my french) stengulve! Nøj, hvor jeg hader dem! I vores eget lejede hus har vi de grimmeste granitgulve. Jeg har forsøgt at dække dem så godt jeg kan med tæpper, men de irriterer stadig mit øje HVER dag - selv efter 2 år her. Vi har boet i 5 forskellige boliger her i Tyskland og alle har de haft ræderligt koldt stengulv. Om det så er marmor, hvide fliser eller granit - ikke min kop te! Det er koldt, sterilt og grimt, og så kan man ikke engang tabe en melamin kop på det, uden at den går i stykker.
Det 3. sted vi boede slog vi en handel af med udlejer og betalte halvdelen af hvad det kostede at få lagt egeparket i hele hytten. Vi troede vi skulle bo der i 3 år. 9 mdr. senere skrev Bo kontrakt med en ny klub i en anden by!!! Godt så - konklussion: Ikke flere penge ud af vinduet på træ, der ikke er vores eget! Åh, hvor jeg dog savner trægulve!
.
Nå, et lille gulv-sidespring.... tilbage til tøjet og messen.
Jeg har da fået komplimenter for drengenes tøj fra pædagoger og forældre henne i børnehaven, og har da også solgt lidt den vej, men jeg er meget spændt på hvordan mine ting bliver taget imod hernede. Det bliver første gang jeg for alvor skal have tyskernes dom. Jeg ved slet ikke hvad jeg kan forvente??
.
Sælger jeg ikke en dyt og står bare og lugter ud af munden i 4 dage? Sælger jeg alt den første dag og står med en tom stand og en masse visitkort og reklame for shoppen de resterende 3 dage? Jeg aner det ikke, men det er jo også det der gør det rigtig spændende, og jeg glæder mig virkelig! En mor til en dreng i Rassers børnehave, som designer smykker, har også en stand. Vi er ikke langt fra hinanden, så lidt hyggeligt selskab bliver det også til (og lidt assistance i standen under toiletbesøg mm.) ;o)
.

.
Jeg har indtil videre fået syet en del - bl.a. en stak sengetøj. 12 sæt er det blevet til i alt og nu er jeg igang med unika puder. Jeg må desværre lade shoppen vente på nye varer indtil messen er ovre, da jeg har brug for så mange varer som muligt til at fylde standen ud med. Alt det jeg ikke sælger på messen ryger direkte på shoppen den første uge i november, men kryds nu alligevel fingre for at jeg sælger alt - jeg skal nok sy nyt til shoppen ;o)
.
Jeg er også gået i tænkeboks mht. hvordan standen skal se ud. Tror jeg skal have Bertrams gamle solgule tremmeseng samt nogle af vores malede træmøbler med - og så et plastæppe eller to fra Rastablanche til at skabe lidt hygge med.
.
Jeg faldt den anden dag over de skønneste børnebøjler og dem måtte jeg simpelthen bare eje. De bliver da skønne med de små Lullaby kreationer på. De er tilmed økologiske og det er jo noget vi godt kan li' :-)
Jeg har lige fået dem ind ad døren og de er endnu flottere i virkeligheden!
.

. Jeg har jo lidt dårlig samvittighed over at lade alle mine søde trofaste Lullaby kunder vente endnu lidt tid på nye varer, så jeg har syet en dejlig ting til min første GIVEAWAY! Nu skal jeg altså også prøve det. Jeg skal lige have syet en lille trøstepræmie og så skyder jeg konkurrencen igang :-)

12 kommentarer:

  1. Tak for din dejlige kommentar inde hos mig. Jeg kendte dig slet ikke ! Nu vil jeg da se , hvad du er for een :-)

    SvarSlet
  2. Nej, jeg har også først for nylig fået rigtig fodfæste i blog-verdenen (selvom min blog er et års tid gammel). Jeg har fulgt med hos dig den sidste måneds tid og synes du har sådan en dejlig blog, som jeg nyder at læse :-)

    SvarSlet
  3. Uha, det er da spændende med den messe. Krydser fingre, og glæder mig til at høre mere om den, og om du får nye tyske fans ;-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det spændende! For du har helt ret, man ved aldrig med de tyskere :o) Har dog en god fornemmelse af, at det vil gå godt; helt ærlig Ulla, hvem kan stå for dine smukke ting? :o)Pøj pøj med messen.

    SvarSlet
  5. Ej hvor hyggeligt at I kender Sebastian. Min far og hans far (Rolf) var allerbedste venner og min mor ses stadig med Rolf nu hvor min far er død. Så vi har haft god kontakt indtil jeg også flyttede fra Odense. Jeg hilser naturligvis på lørdag....

    Karen

    SvarSlet
  6. Stine: Tak for krydsede fingre :-) Jeg skal naturligvis nok rapportere derfra, når det går løs.

    Filippas mom:
    Tak for de søde ord! Ja, jeg håber da også på, at det hele bliver taget godt imod :-)

    Karen: Nej, hvor sjovt! Så blev man endnu engang mindet om hvor lille verden er. Min mand Bo kender ham fra tiden i FCK (han er fodboldspiller), hvor Sebastian nogle gange var og optræde til afslutningsfesterne (og vist hang ud og festede lidt efter jobbet var gjort :-)), og siden er de blevet gode venner. Tror vist også at Bo's far (eller var det mor?) kendte Sebastians far engang i 70'erne. Jamen, hils endelig!

    SvarSlet
  7. hej ulla,
    held og lykke med messen...selv om tyskerne er eget bagud i stilen, så er jeg mere end overbevist om, at det nok skal gå forrygende- dine kreationer er fantastiske og sammensætningen af farverne er virkelig skønne.
    held og lykke fr amig,
    vh kirsten

    SvarSlet
  8. Tak Kirsten! Ih, nu tror jeg næsten selv på at det nok skal gå godt :-)
    Har lige været inde og lure på din blog. Dejlige ting du laver og masser af skønne farver!

    SvarSlet
  9. Jeg kan godt forstå du er lidt usikker på tyskernes smag, de er altså ret mystiske, hvad det angår. Bortset fra det kan de da kun falde-omkring-kuld over dine sager. Jeg er i hvert fald fuld af beundring. Også på din produktivitet.
    Tak i øvrigt for dit svar sidst om dine fine huer. Jeg er ikke særlig stabil herinde, hverken til selv at lave indlæg eller svare, men når jeg har rigtig tid til det er det hyggeligt at se hvad folk skriver og viser frem.
    Jeg kendte ikke til den bog du nævnte, jeg bruger det tøj jeg har tilbage fra da jeg selv var barn eller kopierer mine børns. Jeg prøvede så at sy en almindelig hjelm til min datter, men jeg er endt med at kassere den, fordi jeg fik modereret for meget på den....He he sådan er det. Ligenu er jeg igang med sengetøj, også stærkt inspireret af dig. TAK! Og rigtig god fornøjelse med messen.

    SvarSlet
  10. Jeg glemte at sige:"Røvfede bøjler" he he, og så købte du lige hele deres lager?

    SvarSlet
  11. Hvor lyder det spænnende! Ja med messen altså, ikke med stengulvene... Kan godt forstå du savner trægulve.

    Jeg er også ved at sy til en messe, rigtig svært at vide hvor meget man skal ha med - det begrenser sig jo lidt i hvor meget jeg når at sy..

    Stofferne du bruger er helt vidunderlige:)

    SvarSlet
  12. Rikke: Tak tak - hvor er det dejligt med søde ord!
    Bogen af Elsebeth Gynther hedder "Børnetøj du selv kan sy" og er en skøn bog fra 70'erne med mange lækre mønstre. Den er for nylig blevet genoptrykt.
    Jeg ville ønske jeg havde noget tilbage fra da jeg selv var barn - desværre er det gået i arv til yngre kusiner, så jeg må nøjes med billederne af det i familiealbummet. Ellers havde jeg nok også forsøgt mig udfra det :-)
    Ja, jeg købte lige en lille stak bøjler :-)

    SiriR: Ja, det er meget svært at bedømme, men ja, som du også siger....man når det man når!
    Held og lykke med din messe :-)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.