fredag den 30. oktober 2009

Mere messe...

Dagen idag blev lidt mere indbringende end igår, men stadig ikke noget prangende. Til gengæld hyggede jeg mig i min lille nyindrettede sykrog.
.
Jeg fik syet lidt ordre og disse fine farverige nøglesnore, hvoraf jeg selv hapsede den ene.
.
Der var flere unge mennesker (når jeg siger unge, mener jeg min alder ;o)) idag, og det betød mere interesse. Rygterne vil vide, at der kommer endnu flere besøgende i weekenden - fra mange hjørner af Tyskland, så man kan jo håbe, der kommer nogle hippe kvinder.
.
Jeg var selv lige en tur rundt på messen idag, og det der med at vi går lidt skævt at hinandens stil mig og tyskerne....ja, det går så begge veje!
De er meget glade for jordfarver, ravsmykker og sofapuder i syntetisk safari dyreprint.
Jeg kiggede dog indefor i en stand som havde masser af vintage patchworkstof. Ved første øjekast dog kun det klassiske mormor stof med romantiske blomster, små bamser eller det der grimme lidt 80'er inspirerede mønster som ligner en masse tilfældige blyantstreger. Helst i farver så som kobolt, 80'er grøn, pink og gul sammen.
Men men men - jeg gravede lidt dybere og fandt alt det som tyskerne (nu generaliserer jeg - det er ikke pænt) ikke vil røre med en ildtang. En dejlig lille bunke lækkert retrostof, som røg lige direkte "hjem" i min sykrog og blev omsat til ovenstående nøglesnore.
.
.
Alt i alt endnu en sjov dag på messen. Ja, trods ringe omsætning, så er det faktisk virkelig sjovt at være på messe. Det bliver bestemt ikke sidste gang jeg gør det. Næste gang vil jeg nok bare vælge et sted med lidt flere retroglade kvinder. F.eks. Danmark eller Berlin. Det kunne være fedt!
Nå, nu vil jeg i seng, for jeg skal være fresh til imorgen. Jeg sender nok ingen update fra messen imorgen, da jeg direkte efter fyraften kører til Frankfurt og ser disse tre fantastiske mænd give den gas på en stor scene!
.
.
Weeeeeeeeeeeeee !!!! Jeg glæder mig som et lille barn til juleaften. Jeg har været kæmpe fan i rundt regnet 20 år, men har aldrig set dem live. Jeg købte billetterne i foråret til mig og Bo. Faktisk var det meningen at det skulle have været min morgengave til ham, men på dagen hvor jeg havde købt dem, kommer han (også en kæmpe fan) hjem fra træning og siger: "Har du set at a-ha kommer til Frankfurt til oktober?! Dem skal vi altså se!"
Så var jeg jo nødt til at afsløre at jeg lige havde sikret os de bedste siddepladser - lige foran scenen. Ja, altså dog bagved alle de unge (når jeg nu siger unge, mener jeg dem der stadig magter at stå op til en koncert :-)) mennesker, der skal stå og hoppe nede foran scenen. Er man blevet lidt for magelig, når man bare gerne vil sidde og nyde en god koncert fra behørig afstand af flyvende øl, svedende stive mennesker og albuer i ansigtet?
Bo's fodboldkarriere betyder, at vi aldrig kan planlægge noget langsigtet, da vi slet ikke ved så lang tid i forvejen, hvornår der ligger kampe, træning og andre arrangementer med klubben.
Det handler bare om at satse og så krydse fingre for at der ikke kommer noget i vejen.
Desværre og møj pisse irriterende, så var det en spand kold vand i hovedet da Bo i august fik efterårets kamplan og kunne se, at han netop lørdag d. 31. okt. skulle spille kamp i en by 5 timer herfra. Da de spiller kl. 15.30 kan han på ingen måde nå tilbage hertil og se a-ha med mig!
Jamen, det er bare så ærgeligt for ham...og for mig, som jo allerhelst ville have delt den oplevelse med min dejlige mand!
Nå, men den skuffelse er old news, så vi har lært at leve med den, og istedet har jeg så inviteret en mor til en dreng i Rasmus' børnehave med. Hun er også fan, så hun er værdig til billetten ;o)
Hun udstiller også på messen, så den skal stå på party så snart vi lukker ned kl. 18.
Fik jeg sagt at jeg glæder mig?
Jeg må også lige afslutningsvis tilføje, at Morten Harket KUN er blevet bedre med alderen, så det bliver da en fest med os to jublende tøser. Det kan godt være jeg er blevet for gammel til at stå op til en koncert, men jeg er dælme ikke blevet for gammel til at skråle med og råbe wuuuuhuuuuuu! (og håbe på at han smider trøjen ;-))

22 kommentarer:

  1. fantastisk god koncert til jer tøser...
    synes nu stadig din stand ser vidunderlig ud og glæder mig til at se tingene på din hjemmeside:)

    SvarSlet
  2. Tak tak! Ja, alle tyskernes efterladenskaber kommer på shoppen i næste uge - når jeg lige har tanket lidt op med ungerne. Det er skisme ikke sjovt at være væk fra dem næsten hele dagen. Jeg ser dem kun et kort glimt om morgenen og kommer så hjem 15 minutter før de skal i seng.
    God weekend til dig :-)
    Lækker blog du har dig, i øvrigt!

    SvarSlet
  3. Siger det igen - den stand er simpelthen øjenguf for alle pengene...mums...

    ...og endnu mere mums imorgen - er dybt misundelig...synes stadig - her bumbum 24 år efter take on me - at Morten Harket er noget af det lækreste...;-)

    SvarSlet
  4. Jamen, han er såååå mums! Der er jeg altså bare en teenage-pige igen :-)

    SvarSlet
  5. Vil da bare lige ønske dig en super koncert - ja A-ha dem gad jeg også godt at opleve....jeg kan dog glæde mig til at komme til Hannover og høre U2 til august, det har været en af mine store drømme længe :-) Altså jeg bør tage en tur til Tyskland for at lede efter skønt stof, det er så vildt alt det lækre stof du har/finder/får :-) Kh. Mette

    SvarSlet
  6. Hej Ulla
    Fed fed fed stand du har fået banket sammen :) Jeg håber din weekend kommer til at gå strygende! Det er SÅ fede farver at man bliver helt glad :)
    God weekend!
    Kh Mette

    SvarSlet
  7. Jeg håber ikke at du får solgt alle de nøglesnore - for jeg skal have en ;-) Har været på jagt længe og det er lige præcist dine jeg har ventet på :-)

    Men ellers håber jeg weekenden giver mere salg i butikken.

    Og jeg er slet-over-hovedet ikke misundelig over koncerten... Yeah right ;-)

    SvarSlet
  8. Jeg elsker de ting du laver; du har virkelig en unik evne for at sætte livsglad og smukke farver og mønstre sammen så det bliver lækkert. Nøglesnorene er et hit.

    Hils Harket & Co

    KH

    SvarSlet
  9. Take on meeee - Ulla i den 7 himmel...ullala he he..

    Fed fed stand du har.. kan godt forstå tyskerne kigger skævt... men de har da ingen stil hva? rigtig god lørdag fra C

    SvarSlet
  10. Genialt at sidde og sy på standen- det ville få mig lokket der hen.
    Og rigtig god fornøjelse i aften :-)

    SvarSlet
  11. Århjaaaaa..... (var det ikke det man sagde dengang i `85). Og de har ovenikøbet lige udgivet en ny plade. Det kan kun blive fedt!!! Og super fede stoffer du fandt der!!!

    SvarSlet
  12. Ulla, hvor er du heldig! Det bliver da en kanon koncert! En gang fan altid fan :o) Jeg var endda medlem af deres norske fanklub i 80'erne. Stik lige den? ;o) Sidst i 90'erne boede jeg i Norge, og jeg var ved at tabe øjne og mund, da jeg var til bryllup, og MORTEN kom og sang i kirken! What a nice surprice :o)

    - Og ang. messen; godt du hygger dig trods den manglende interesse. Jeg havde jo nærmest købt det hele, hvis jeg kom fordi ;o) Den er jo helt fantastisk din stand!

    SvarSlet
  13. Uha-ja ham Morten er øjenguf!!
    Kan jo slet ikke forstå hvorfor de ikke har tømt din stand. Man kan da ikke andet end blive glad af alle de lækre ting, farver og mønstre...tsk tsk de tyskere er da lidt mærkelige;-)
    Håber alle de købelystne med god smag kommer forbi her i weekenden!!

    SvarSlet
  14. Dine billeder, din messestand, dine ting er mere end FANTASTISKE!!!
    Er spændt på at høre hvordan de sidste messedage går :-)
    Mvh Louise

    SvarSlet
  15. Så utrolig masse flott du har laget !!! og alle de glade fargene :) Håper siste messedagen har ført til mere salg, og om ikke, får du legge ut produktene på en liten blogshop :) Her i denne bloggverden, treffer du helt klart mange hjerter med de flotte produktene du lager. Klem Beppe

    SvarSlet
  16. Nej hvor ser din stand bare godt ut! Jeg kan slet ikke forstå at tyskerne ikke købte det hele af dig!

    Og hvor er du heldig der fik se A-ha live!

    SvarSlet
  17. UUUUtrolig nydelig stand! Jeg skulle i alle fall vært en stor kunde på din stand! Kom til Norge på messe en gang!! ;)

    Mvh LahrA

    SvarSlet
  18. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  19. Hej, jag hittade just till din blogg. Så inspirerande! Hit kommer jag gärna tillbaka! :)

    SvarSlet
  20. hej, kikar in här lite, din blogg är full av så mycket fina färgglada bilder!

    Synd att tyskarna inte har fattar det där med retromönster ännu!!!!Du gör jättefina grejer.

    /Ylva

    SvarSlet
  21. Vet du, jeg vill kjøpt hele standen din. Vegger og gulv, alt, alt at! Så lykkelig for at jeg har funnet frem til din blog og shop! :) Jeanette

    SvarSlet
  22. Hm. Det er viktig å være på rett sted. Tyskland kan være bra- men er så stort. De og de folkene går på de og de messene / arrangementene, konsertene. Når du finner ut hvilke byer/bydeler/miljøer som passer for deg- så finnes det garantert også tyskere som liker din stil. Du har jo gjort deg så flid med hele utstillingen! Fantastisk gjennomført og fargerikt. Og så mye fint du lager! Stå på.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.