fredag den 2. oktober 2009

Lune ører

Efteråret har vist sit kølige ansigt hernede de sidste par dage, så nu er det ved at være hue sæson. Eneste plus ved den sag, er at jeg elsker huer :)
Jeg må have drømt om huer i nat, for da jeg vågnede imorges havde jeg en helt vild trang til at sætte mig ind til symaskinen og sy en ny fin én til Bertram, og jeg vidste lige hvordan den skulle se ud. Den blev færdig på en 1½ times tid og blev altså noget så fin! I blåt smalriflet fløjl med lækkert orange/brunt retro midterstykke og lyseblå kanter. Indeni er den foret med blødt mørkebrunt frotté.
Den fik sin ilddåb på en tur i dyreparken og her er billederne.....

.




.


Den kommer selvfølgelig også på shoppen! Jeg har allerede klippet to mere op i drengefarver - en grøn og en brun - samt 3 forskellige til tøserne.

Nu ved jeg godt at jeg så sent som igår lovede at de næste fire ting der kom på shoppen var tæpper, juniorsengetøj, pigeveste og puder, men det kan altså godt være, at jeg lige får presset huerne ind et eller andet sted imellem :-)

9 kommentarer:

  1. For en skjønn liten barnelue!!!
    Du er helt rå på fargekombinasjoner!! Kan tenke meg den vil få bein å gå på i nettbutikken din! Synd at jenta mi har blitt 12 år og vil bestemme hvilke klær hun vil gå med selv..sukk! Ha en fortsatt fin kveld! Kardemomme :))

    SvarSlet
  2. Tak for de søde ord!
    Ja, jeg gruer for den dag, hvor mine drenge selv vil bestemme hvad de vil gå med, for så bliver det nok ikke en lue med blomster de vælger :)
    God weekend!

    SvarSlet
  3. Hvor er den skøn Ulla. Jeg tror lille Bertram fortsætter i mors stoffer. Han er lige typen på stilen! Det klær ham ihvertfald perfekt!
    Ja, pyha, efteråret er i den grad også kommet til Danmark. Forleden jeg cyklede på arbejde var der frost - føles ihvertfald sådan!

    SvarSlet
  4. Frost!? Føj da! Her har vi dog stadig 16-20 grader om dagen, men brrr, hvor er det kold om morgenen!Heldigvis slipper vi for den grusomme blæst, der jo hører sig efteråret til i Danmark og går gennem marv og ben. Uha, den savner jeg altså ikke. Det er jo med at fokusere på det man ikke savner istedet for alle de ting man savner ved dejlige Danmark :)

    SvarSlet
  5. Det er vel nok en lækker hue, jeg har også kigget på de andre billeder og holda op en masse retrostoffer du har, man bkir jo helt misundelig...
    Jeg syr også en del, men jeg bruger ikke kun retro, lige for tiden er det mest pigesager jeg får lavet, selvom jeg udover Rose på to år har to drenge.
    Er huemønsteret et du selv har lavet eller er det tilgængeligt?
    Kh Rikke

    SvarSlet
  6. Rikke, ja jeg har samlet en del vintage stof i tidens løb ;o)
    Huemønstret er inspireret af Elsebeth Gynthers men jeg har lavet lidt om på det.
    Hvor er det i øvrigt dejligt at høre, at det kan lade sig gøre, at få en pige efter to drenge. Så er der da håb forude ;o)

    SvarSlet
  7. Hej Ulla, hvor er den fin, den øreklap... jeg elsker altså dit retro stof!!! Fik sidste sending i torsdags.. Jeg synes det er så lækkert!!

    SvarSlet
  8. Tak, Christina :-)
    Ja, retro er for lækkert!!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.