fredag den 4. september 2009

Stofmisbrug

.
Puha, hvor en hård omgang! Tænk at det kan tage så mange timer at sætte noget stof til salg.
Det starter med udvælgelsesprocessen - med andre ord - det starter med, at jeg står på hovedet i mit stoflager og finder alt det, jeg synes jeg kan undværre, og som jeg gerne vil give andre krea kvinder mulighed for at sy nyt liv i.
Dernæst følger dagevis af bredden stof ud over gulvet, fotograferen stof, klippen stof til, målen stof og læggen stof sammen igen. Behøver jeg at nævne, at jeg i disse dage går Bo meget på nerverne!! Han er ikke specielt happy for stof i hele huset, men sød som han er, så prøver han på kun at nævne det med et (omend lidt anstrengt) smil på læben og håber på at det snart er overstået og man igen kan se gulvet :-)
Rasmus synes det er sjovt, når han får lov til at hjælpe med rive stoffet i fine lige stykker! Tænk at man kan få lov til at rive noget i stykker - det er da en fest!
.
Når der er ryddet op og stoffet er farvesorteret og lagt fint på hylder, så er det næste at billederne skal overføres til computeren og redigeres en smule.
.
Til sidst kommer så det job, som man jo lige tænkte var det nemmeste at det hele - at oprette alle stofferne som varer på shoppen - men puha, der havde man da vist lige en del timers arbejde foran sig!!
Jeg startede igår aftes da ungerne var puttet kl. 19.30 og fortsatte uafbrudt til kl. 00.30, hvorefter jeg måtte overgive mig til min dyne.
Bertram vågnede kl. 6 imorges og kaldte på mig. Han havde tisset igennem sin ble og lå i en lille våd plet - eller som han selv sagde da jeg kom ind til ham: Der er tis over det hele, mor! Lille sjove dreng, altså :-)
Da drengen igen var ren, tør og iført ny ble var han lysvågen og havde vækket sin storebror.
Bo tog resten af morgentjansen og jeg fortsatte hvor jeg slap ved computeren - og der har jeg så siddet uafbrudt lige indtil nu! To nektariner og et glas vand er hvad det er blevet til og én gang har jeg rejst mig op, for at åbne for pakkeposten.
Nu er shoppen fyldt med stof, nyhedsbrev er sendt ud, jeg er tæt på at få siddesår og jeg er meget sulten!
Bo er lige kommet hjem med ungerne fra børnehave, så nu synes jeg bestemt jeg har fortjent en hyggestund med drengene, en god stor frokost og en dejlig varm kop af min nyindkøbte chokolade the :-)

2 kommentarer:

  1. Sikke et arbejde! Men vi er nogen som jublede over nyhedsbrevet, og fluks udvalgte en hel masse med lilla blomster. Tak for det store arbejde og rigtig god weekend :-)

    SvarSlet
  2. Jamen, det er da mig der takker for alle jeres ordre :-)
    God weekend til dig også - nu kan du se frem til at modtage en godte-pakke i næste uge!

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.