lørdag den 19. september 2009

Kys og boller ;-)

Jamen, jeg er jo nødt til lige at vise mit bagværk frem - øh, er marengs egentlig et bagværk?
Nå, men det er i hvert fald et værk, så :-) Vores marengskys blev så lækre! Jeg kan varmt anbefale at prøve det. Det er pærelet - eneste minus er, at der går 2½ time fra man går i gang til man sidder med de færdige kys i en skål. Puha, en tålmodighedstest for en dreng på 5 år, der går og glor ind i en ovn i 2 timer!
.
Kyssene var i ovnen i 2 timer på 100 grader - laaaang ventetid!
Ja, så gik der lige tv køkkenet i den,og kyssene havde lige et mellemstop i denne fine skål - kun for kameraets skyld :-)

Derefter røg de over i dette praktiske glas.
Men først skulle drengene selvfølgelig lige have det de havde ventet på i 2½ time! Uj, de blev nydt til fulde!
Gulerodsbollerne blev også rigtig gode - jeg undrer mig bare over, hvorfor mit bagværk aldrig kommer til at ligne det i opskriften, selvom jeg gør præcis som der står?
Nårh ja, og så var der lige køkkenet bagefter!! Jeg hører til den type der ikke rydder op imens jeg laver mad. Jeg prøver virkelig på det, men det glipper altid, men så var det jo godt, at jeg havde så god tid før ovnuret ringede :)

5 kommentarer:

  1. Det ser nu ellers rigtig lækkert ud.. trods ventetid..

    SvarSlet
  2. Uuuuuhhh Ulla, det der er da det rene guf!

    SvarSlet
  3. åh hvor er du dygtig! det vil jeg også kunne!

    SvarSlet
  4. Julia, det kan du! Jeg er ikke den store konditor, det kan jeg godt sige dig, og jeg syntes det var pærelet :-)

    SvarSlet
  5. Mums de kys ser gode ud, ja også boller da. Måske man skulle gå i køkkenet i dag :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.