tirsdag den 15. september 2009

18 huller

Hele weekenden har vi haft besøg af søde venner fra Danmark og deres to dejlige børn. Torsdag gik vi 18 huller på den lokale minigolfbane. Der var lidt forskel på teknikken fra de fire unger, men i hul - det kom bolden :-)
Bertram mistede dog hurtigt interessen og valgte at spadsere golfbanen rundt med sin (efter suttestop) tro følgesvend: Aben "Monkey".
Efter et par timer med kølle og bolde var det blevet istid og hver især valgte de en is fra isskiltet. Bertram valgte en rød is med tyggegummi pind, som han slet ikke aner hvad er. Min veninde sagde til ham, at han vel nok havde fået en lækker is med tyggegummi, hvorefter han rendte rundt og sagde: Jeg har en is med bumbum :-)



Jeg elsker de der små talefejl børn i Bertrams alder laver, og jeg gør vitterligt en indsats for ikke at rette på ham. Han skal tids nok komme til at tale korrekt, så det er med at nyde de sjove ord imens de er her.
En kænguru er f.eks en gugugu og julemanden hedder mulemanden. Ja, han snakker altså om julemanden året rundt........ fordi han er bange for ham!?! Jeg ved ikke lige hvorfor, men tænk hvilken rædsel han går i møde, når vi når juletiden. Det kan jo også tænkes, at han til den tid finder ud af, at julemanden er en rar gammel mand med nissehue, der kommer med gaver til de artige børn, og så er det måske slut med den fobi :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.