onsdag den 16. september 2009

"Av mit ben", torvetur og hygge på en onsdag.


Min stakkels lille Bertram har ondt i sit ene ben - det startede igår aftes med at han beklagede sig lidt, og hertil morgen kunne han slet ikke støtte på det og var ret så ked og havde ondt.
Han blev selvfølgelig hjemme hos moaar og er nu, trods benproblemer, i strålende humør. Han har siddet i sin elskede slynge hos sin elskede mor, og vi har storhygget - om lidt kommer Bo hjem og så går turen til skadestuen, så vi kan få afklaret hvad det er for noget bøvl med det ben.
Vores klapvogn har efterhånden ikke været i brug længe, men når knægten ikke kan gå, må den jo frem fra gemmerne (læs: bagest i garagen bag ved alskens ragelse og flyttekasser). Gensynsglæden var stor for Bertrams skulle jeg da hilse at sige! Ih, hvor han syntes det var hyggeligt at sidde der med tæpper og bamser og køre afsted til onsdags-torvet med mor.

.
. . . . . . .
.
.
.
.

Bertram er en lille charmetrold og hvad den dreng kan få samlet sammen af små treats på sådan en torvetur er ikke småting. Der røg både en "brezel" (altså en stor brødkringle), en gulerød, et par oliven og en bøtte nødder over boderne og indenbords. Sidstnævnte skulle da deles med mor til stor morskab.

.


.
.


.
Dagens indkøb blev både til lidt sommersøde jordbær (vel næsten de sidste i år), lækker fisk, grøntsager og diverse specialiteter fra den søde græker. Vi får et vennepar til middag i aften og menuen står på hjemmelaet sushi. Kvinden er vegetar og spiser end ikke fisk, så jeg har måttet bruge min madkreativitet lidt mere end ellers til at finde på noget der kan erstatte tun, rejer og laks i makirullerne. En udfordring jeg har taget imod med kyshånd!
Jeg har fået indkøbt en aubergine, som skal grilles i tykke skiver, nogle marinerede artiskokhjerter samt noget sesamtofu, som skal have chancen. Derudover skal jeg i dagens sushi også eksperimentere med friske figner samt radicchio salat. Jeg elsker at være eksperimentel i et køkken. Ind imellem opdager man altså noget der smager vidunderligt!
..
...
.
Dejlige søde jordbær sammen med min, for tiden, største last: Iskaffe! Skøn lille formiddags anretning :-)
Bertram skulle efter torveturen lige have en dejlig tør numse og var bare så glad og sød, at jeg jo selvfølgelig var nødt til at gribe kameraet. Det blev dog lidt for spændende og missionen blev hurtigt at få fingrene i mors kamera.
..
.
.
Jeg fik de skønneste hæklede ugler ind ad døren idag. De er kreeret af en sød tysk dame, som er noget så dygtig med hæklenålen. Bertram var næsten ligeså ellevild som jeg, da vi sammen åbnede kuverten. Neeeej, hvor er de fiiiine, mor! Og ja, de fungerer åbenbart også fint som legetøj til en hyggestund i sofaen :-)
Jeg har endnu ikke besluttet hvad de skal bruges til, men mon ikke de kunne pynte fint på de fleste ting. Måske på nogle drengeskjorter og de korte pigeveste.

.
.
.
Til sidst vil jeg lige minde om, at tænke på miljøet og genbruge alt, hvad der kan genbruges. På sådan en torvetur får man samlet lidt plastikposer sammen, som jo så efterfølgende kan bruges til skrald, bleer mm. IKKE smide væk! Normalt har jeg faktisk en kurv med, og så kan man jo helt undgå plastik. Vi har også ca. 10 stofnet til indkøb, som vi desværre i 75% af tilfældende glemmer at få med, og så står vi der ved rullebåndet og må igen købe plastik. Hvorfor filan er det så svært lige at huske at tage dem med?? Nå, det skal vi altså blive bedre til!



Nå, jeg vil lige se om jeg kan nå at grille den aubergine inden Bo kommer ind ad døren og det er afsted til skadestuen med den lille basse.

4 kommentarer:

  1. Stakkels lille mand,- håber ikke det er alvorligt...
    Kan kun tilslutte mig tanken om genbrug og bevarelse af miljøet. Gør også flittigt brug af stofnet - faktisk nogle - Reisenthel - supergode og fine i alle mulige kulører. Prøver at rydde op efter devisen - helt ud - gives væk - sælges - gemmes. På den måde kan man både få ryddet op, tjene penge og støtte velgørende formål.
    Mange hilsener fra Camilla

    SvarSlet
  2. Hej
    hvor er det en fin blog. Så kan jeg også følge med i min ynglings familie i Tyskland. Hmmm, Bertrams ko vækker gode minder frem:-)

    Knus fra Evelyne

    SvarSlet
  3. Camilla, dejligt med omtanke og genbrug. Tænk om alle tænkte sådan - så kunne vi hurtigt få sat en stopper for de miljøproblemer vi står overfor.
    Mange hilsner Ulla.

    SvarSlet
  4. Hej Eve. Jaaaa, det er vores gamle veninde ko, der er gået i arv til Bertram ;o) Han er ret glad for den - især det brægende og lidt klagende MUUUUUUH den kan sige!
    Knus.

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.